Ulotne chwile – udostępniamy je w Snapchacie. Aplikacji, która służy do komunikacji między użytkownikami. Weszła na rynek ok. 9 lat temu, a wciąż bije rekordy popularności. Użytkowników korzystających z aplikacji liczy się w milionach. Co to jest Snapchat, jak go używać i dlaczego jest taki popularny?

Co to jest Snapchat?

Snapchat jest popularną aplikacją, prostą w użyciu i darmową. Niby sporo podobnych aplikacji jest dostępnych na rynku. Dlaczego zatem Snapchat stał się taki popularny? Ma jedną funkcję, której nie mają żadne inne aplikacje. Wszystko, co w nim wyślemy usuwane jest automatycznie. A odbiorca wiadomości ma od 1 do 10 sekund na jej zobaczenie. Jest również bardzo prosty w obsłudze, a jego łatwy interfejs sprawia, że nawet osoby starsze radzą sobie świetnie z jego obsługą. Tak, nie tylko młodzież korzysta ze Snapchata.

Podstawowe pojęcia ze Snapchata, które musisz znać

Jeśli wiesz już co to jest Snapchat, a zakładamy, że skoro czytasz ten wpis, to nie jesteś jego użytkownikiem. To przygotowaliśmy kilka podstawowych pojęć, które ułatwią Ci odnalezienie się w świecie snapchatterów.

Snapchatter – użytkownik aplikacji Snapchat. Używany zamiennie z nazwą snapowicz.

Snap – tego pojęcia używa się do określenia wysyłanych mediów na Snapchat (zdjęcia, filmiki). W funkcji snapów możesz ustawić czas ich wyświetlania dla odbiorców od 1 do 10 sekund. jeśli znajomy zobaczy snapa, ten następnie znika bezpowrotnie. Snapy wysyłane są do określonego odbiorcy (znajomego).

Snapback – najprościej przetłumaczymy to, jako odpowiedź od znajomego na otrzymanego snapa.

Story – popularne nie tylko na Snapchacie, ale również na Instagramie, czy FB. Sory różni się od snapów tym, że jest dostępne publicznie. Zatem każdy użytkownik Snapchata może wyświetlić udostępnione przez Ciebie media. Snapowe story to kolekcja snapów, jakie wysyła się w ciągu jednego dnia. Story na Snapchacie dostępne jest przez 24 godziny. Po tym czasie również znika bezpowrotnie.

Teraz wystarczy ściągnąć aplikację na telefon, założyć bezpłatne konto i zacząć korzystać ze Snapchata.

Snapchat w marketingu – czy to ma sens?

Czy aplikację można wykorzystać w marketingu dla firm? Można, ponieważ to bardzo łatwy sposób na komunikację z potencjalnymi klientami, a także na budowanie wizerunku firmy w sieci. Ze Snapchata korzystają ludzie w różnym wieku, co daje nieograniczone możliwości dotarcia do konkretnych odbiorców. Wystarczy opracować dobrą strategię komunikacji, określić profil idealnego odbiorcy i zacząć działać. Bardzo przydatną funkcją będą również Snapchat Ads, czyli reklamy na Snapchat. Wyświetlają się one nie tylko między stories znajomych, ale w szerszym gronie użytkowników i wydarzeń na Snapchacie.