Dlaczego marketing marek premium i luksusowych rządzi się swoimi prawami? O czym trzeba pamiętać zarządzając marką premium i czego oczekuje klient premium? Między innymi o tym Agata rozmawia z Ewą Gadomską w 36 odcinku podcastu FIRMA ON-LINE „Jak dotrzeć do klienta premium?”.

Ewa na co dzień zajmuje się właśnie markami premium i luksusowymi. Pomaga im wejść na rynek, ułożyć strategię, a także szkoli je z marketingu i promocji. A oprócz tego tworzy projekt Girlboss, którego misją jest stworzenie społeczności kobiet biznesu, które wspierają się nawzajem.

W podkaście FO036 Jak dotrzeć do klienta premium? poruszane są takie tematy jak:

  • Czym się różnią marki premium od marek luksusowych?
  • Na co zwracać uwagę kupując drogie produkty: skład, materiał wykonania, kanały dystrybucji
  • Czym jest marka selektywna?
  • Dlaczego nie należy uważać kosmetyków sprzedawanych w aptekach jako lepszych?
  • Gdzie szukać wiedzy o markach premium?
  • Czym jest 8P w marketingu marek premium?
  • Jaki jest główny problem młodych marek premium i luksusowych?
  • Główne błędy marek premium?
  • Czy robić promocje w przypadku marek premium i luksusowych?
  • Kim jest klient marek luksusowych?
  • Czy marki luksusowe czują sprzedaż w internecie?
  • Jak marki luksusowe promują się w Internecie?
  • Jak trend eko ma się do skór naturalnych i futer z norek?
  • Jak wprowadzić markę luksusową na rynek?
  • Jak stworzyć markę luksusową?
  • Czy sens jest prowadzić działania marketingowe na Facebooku?
  • Jak wykorzystać społeczny dowód słuszności w promocji marki?
  • Czy marki premium mogą mieć tańsze produkty dostępne dla wszystkich?

Wpis Ewy Za kulisami luksusu, w którym opisuje marki i przykłady, gdzie ukazane są etapy tworzenia produktu.

Zasada 8P w marketingu marek premium w skrócie:

  1. performance – skuteczność oddziaływania na poziomie produktu i doświadczeń
  2. pedigree – rodowód marki
  3. paucity – ograniczenie dostępu
  4. pricing
  5. placement – strategia dystrybucji i dostępność informacji
  6. persona – osobowość marki, to co wyróżnia markę
  7. public figure – ambasador marki
  8. public relations
    Więcej o 8P w marketingu możesz przeczytać na blogu Ewy

Ciekawe akcje promocyjne:

Książki polecane przez Ewę:

Kurs on-line Management of Fashion and Luxury Companies
Biżuteria I coal you 
Artykuł “Za kulisami marek premium” 
Personalizacja Ray-Ban 

Ewa Gadomska w sieci:

Nie zapomnij o tym, by odwiedzić stronę podcastu Firma On-Line.