Czy w Twojej firmie wykorzystuje się procedury? Czy masz checklisty na powtarzalne działania, a nowe procesy są opisywane w przejrzysty sposób?
Procedury kojarzą się bardzo często z bezdusznymi korpo, gdzie trzeba robić wszystko wg instrukcji. Oczywiście prowadząca Agata tutaj trochę przerysowuje… a może nie? Nie mniej jednak, w tym odcinku Agata chciałaby ci pokazać, że procedury to naprawdę pomocna rzecz, a wręcz niezbędna do płynnej i pozbawionej błędów pracy. Także w małej i średniej firmie!
Ale jak stworzyć procedurę? Jak wdrożyć procedury w małej firmie?
Do rozmowy Agata zaprosiła ekspertkę w tym temacie, Lidię Krawczyk. Jak sama mówi ma czarny pas z doskonalenia procesów i nie waha się go użyć dla dobra swoich klientek, którym pomaga stać się biznesowymi ,Ninja’.
O czym usłyszysz w tym odcinku podcastu?
Podczas rozmowy “Po co procedury w małej firmie” Agata z Lidią poruszą takie wątki jak”:
- Czym są procedury?
- Dlaczego procedury źle się kojarzą?
- Jak tworzyć procedury w małych organizacjach?
- Czym charakteryzują się dobre procedury?
- Czym się różni checklista od procedury?
- Jakich narzędzi używać do tworzenia procedur?
- Czym jest kata?
- Jak i po co wizualizować procedury?
- Jakich błędów nie popełniać przy tworzeniu procedur?
Ważne linki:
Narzędzia wspomniane w podcaście:
Process Street
Asana
Clickup
Google Docs
Loom
Nozbe
Lidia wspomina o Kaizen. O Kaizen przeprowadziłam też osobną rozmowę z Tomkiem Milerem. Możesz jej posłuchać w odcinku „Usprawnienia w firmie bez rewolucji” – (klik)
Lidia Krawczyk w sieci:
Strona internetowa Lidii
Podcast biznesninja
Lidia na LinkedIn
Lidia na Facebooku
Koniecznie zajrzyj też na stronę podcastu Firma On-Line! Znajdziesz tam o wiele więcej ciekawych materiałów.