Analizujesz swoje działania marketingowo – sprzedażowe? Bo mamy nadzieję, że wiesz, że bez analizy i wyciągania wniosków działasz dla samego działania… Marnujesz czas i pieniądze, bo na jedną z ważniejszych rzeczy w Twoim biznesie nie masz niby czasu.
W tym odcinku Agata porusza temat, który jest tematem tabu w wielu firmach. Temat jakże ważny, a jakże często pomijany. Chodzi oczywiście o analitykę. Jednak nie myl tego z eksportem raportu z narzędzia do wysyłki maili lub sprawdzeniem ilości wejść na stronę internetową i zapisaniem wyniku w excelu, do którego nikt przez miesiąc nie zaglądnie. Mowa tu o faktycznym analizowaniu podejmowanych działań, których celem jest wzrost konwersji – czyli zwykle sprzedaży (choć konwersją może być też zapis do newslettera czy zostawienie nr tel).
Specem od analityki internetowej jest dzisiejszy gość Agaty – Damian Rams, z którym prowadząca rozmawia o analityce internetowej – o błędach w analityce internetowej, testach a/b czy różnych narzędziach analitycznych.
W tym odcinku podcastu “A co Ty wiesz o analityce internetowej?” Agata z Damianem poruszają takie tematy jak:
- Czym są testy A/B?
- Kiedy warto robić testy A/B?
- Jaki ruch na stronie trzeba mieć by móc robić testy A/B?
- Czym jest przedział ufności w wynikach testów A/B?
- O czym pamiętać przy testach A/B w newsletterach?
- Czy ma jakieś znaczenie kolor przycisku CTA, czyli call to action?
- Jak rozumieć analitykę internetową?
- Po co analizować? Jakie funkcje spełnia analityka internetowa?
- Co warto analizować w sklepie internetowym?
- Jak analizować porzucone transakcje?
- Na czym polegają badania jakościowe w serwisie?
- Czym jest analiza heurystyczna?
- Na jakie elementy warto zwracać uwagę podczas analizy heurystycznej strony?
- Co warto mierzyć na blogu?
- Jak sprawdzać, czy treści, jakie tworzymy są angażujące?
- Jak skonfigurować Google Analytics, by otrzymać więcej danych?
- Czym jest GTM – czyli Google Tag Manager?
- Dlaczego warto korzystać z GTM?
- Jakie są najczęstsze błędy popełniane w analityce internetowej w firmach?
- Czym jest atrybucja konwersji?
- Dlaczego warto mieć strategię analityki?
- Jak śledzić użytkowników, którzy korzystają z wielu urządzeń?
- Czym jest raport cross devices w Google Analytics?
- czym są modele atrybucji?
- Jaki model atrybucji wybrać?
- Czy jest jakaś alternatywa dla Google Analytics?
- Czym są testy 5 sekund?
Przydatne linki:
- wpis Agaty o utmach: Jakie znowu UTM-Y?
- wpis Agaty o utmach: Jak badać ruch dzięki utm-om?
- wpis Damiana o błędach w testach ab
- wpis Damiana o analizie heurystycznej
- blog Avinash Kaushik
- blog o GTM
- Youtube Measureschool
- blog o optymalizacji konwersji
Narzędzia przydatne w analityce internetowej:
Damian w sieci:
Nie zapomnij o tym, by odwiedzić stronę podcastu Firma On-Line.