Spis treści
Facebook Ads Library – biblioteka reklam na Facebooku, to miejsce, w którym można znaleźć informacje o działaniach reklamowych wszystkich stron firmowych aktywnych w serwisie. W jaki sposób wykorzystać je do prowadzenia własnych działań marketingowych na portalu społecznościowym Facebook? Jakie możliwości daje biblioteka reklam na Facebooku? Zapraszamy do zapoznania się z krótkim poradnikiem, w którym odpowiadamy na te i inne pytania dotyczące tego zagadnienia.
Biblioteka reklam na Facebooku – co to takiego?
Facebook Ads Library to funkcja, która pojawiła się na Facebooku stosunkowo niedawno. W Stanach Zjednoczonych można korzystać z niej od połowy 2019 roku, a w Europie i Polsce od kilku tygodni. Biblioteka reklam na Facebooku jest ogólnodostępna. Oznacza to, że mogą z niej korzystać również osoby, które nie są zarejestrowane w portalu. W telegraficznym skrócie można powiedzieć, że jest to kopalnia wiedzy o stronach firmowych oraz prowadzonych przez nie działaniach reklamowych. Funkcję powinni poznać wszyscy właściciele e-sklepów i biznesów online oraz specjaliści ds. e-marketingu czy social media. Poniżej wyjaśniamy, jak jej używać i podpowiadamy, w jaki sposób wykorzystać jej potencjał.
Sprawdź działania konkurencji
Wiesz, jakie strony na Facebooku należą do Twojej bezpośredniej konkurencji? Świetnie! W bibliotece reklam na Facebooku możesz sprawdzić, jakie działania marketingowe na portalu są podejmowane przez te firmy! Wystarczy, że w pasku wyszukiwania wpiszesz nazwę strony, którą chcesz „prześwietlić”, a Facebook Ads Library wyświetli Ci aktywne i nieaktywne reklamy tej strony, dokładnie tak jak na załączonym poniżej zrzucie ekranu.
Możesz także odnaleźć reklamy konkurencji posługując się identyfikatorem strony (ID), który znajdziesz pod avaterem na FanPage’u danej firmy czy marki. W bibliotece możesz także wyszukiwać reklamy na podstawie słów kluczowych. Wystarczy, że użyjesz nazw produktów czy słów kojarzących się z branżą, w której pracujesz. Bliblioteka reklam na Facebooku wyświetli Ci sugestie reklam ze stron pasujących do Twojego zapytania.
Poznaj dobre reklamy i ulepszaj własne
Biblioteka reklam na Facebooku to miejsce pełne inspiracji do tworzenia skutecznych reklam. W bazie możesz obejrzeć posty reklamowe swoich konkurentów. Zwróć uwagę na to, jakiego rodzaju komunikaty wysyłają, jakie CTA (call-to-action) stosują oraz jakie grafiki wybierają do swoich kampanii. Porównaj je z własnymi i dokonaj w nich zmian, nieustannie poprawiając skuteczność swoich działań reklamowych w serwisie!
Z Facebook Ads Library możesz również dowiedzieć się, jakie tematy i motywy są obecnie na czasie. W bibliotece z łatwością sprawdzisz, w jaki sposób reklamują się aktualnie największe marki (nawet spoza Twojej branży). Możesz zainspirować się ich działaniami, np. odnosząc się do tych samych tematów społecznych czy kulturowych. Sposobów, w jakich możesz korzystać z narzędzia jest naprawdę wiele!
Biblioteka reklam na Facebooku jako źródło informacji o działaniach politycznych
Facebook Ads Library posiada jeszcze jedną ciekawą funkcję, która powinna spodobać się osobom zainteresowanym tematami społecznymi. W narzędziu można sprawdzić, ile pieniędzy zostało wydane przez strony na reklamy o charakterze politycznym! Z powodzeniem da się w nim „prześwietlić” budżety kampanii przedwyborczych prowadzonych przez komitety poszczególnych partii. Poniżej przedstawiamy np. wydatki na reklamy Prawa i Sprawiedliwości.
Jak widać, biblioteka reklam na Facebooku, to bardzo ciekawa witryna. Serwis posiada funkcje, które powinny spodobać się osobom prowadzącym działania reklamowe na Facebooku. W Facebook Ads Library znajdą one mnóstwo inspiracji do tworzenia przykuwających uwagę i angażujących reklam oraz informacje o wydatkach na kampanie reklamowe w tematach społecznych, politycznych i wyborczych. Kto wie, jakie jeszcze możliwości pojawią się w narzędziu w najbliższym czasie?