Masz swój sklep i prowadzisz fanpage na Facebooku? Zastanawiasz się, jak dodać lokalizację swojego sklepu, lub kilku sklepów, jeśli posiadasz fanpage? Chcesz wiedzieć, jak możesz wykorzystać to w reklamie? Przedstawiamy Cię dzisiaj prosty sposób na dodanie lokalizacji sklepów do fanpage.

Czym jest lokalizacja sklepów na fanpage?

Lokalizacja sklepów wyświetla się po lewej stronie wśród innych zakładek. Umożliwia dodanie adresu, numeru telefonu i innych ważnych informacji o Twoich sklepach. Funkcja ta jest szczególnie przydatna, jeśli posiadasz więcej niż jeden sklep, natomiast w przypadku jednego sklepu również będzie korzystna, ze względu na możliwość wykorzystania tego w reklamie.

Jak dodać lokalizację sklepów do fanpage?

Zanim zaczniesz błądzić w szablonach fanpage lub ustawieniach kart, to od razu skieruj się do business managera, a dokładniej na stronę: https://business.facebook.com/business_locations . To właśnie tam możesz stworzyć lokalizacje dla swoich sklepów. Warto tutaj dodać, że jeżeli prowadzisz więcej niż jeden fanpage również masz możliwość zarządzania i dodawania lokalizacji sklepu dla konkretnie przepisanego fanpage.

Jeśli wejdziesz na business Facebooka z biznes lokalizacją, tak jak w linku podanym powyżej Twoim oczom ukaże się panel, który wygląda jak ten zaprezentowany na zdjęciu poniżej.

Po lewej stronie wybierasz konto, którym zarządzasz, a w prawym górnym rogu fanpage, do którego chcesz przypisać lokalizację sklepów. Następny krok to kliknięcie rozpocznij. Kolejno po lewej stronie wyświetli Ci się menu, a w nim na zielono będzie widniał napis: dodaj sklepy. Wystarczy, że klikniesz, a Twoim oczom ukaże się dokładnie taki sam widok jak na zdjęciu poniżej, Klikając dalej, otrzymasz kilka możliwości dodania lokalizacji sklepów. Sklepy możesz dodać za pomocą arkusza kalkulacyjnego, czyli pliku CSV, za pomocą API, przy pomocy integracji ze stroną lub dodać je ręcznie. Na potrzeby tego artykułu dodamy lokalizację sklepu ręcznie.

Jak widzisz na powyższych zdjęciach, ukazały Ci się rubryki z informacjami, które należy wypełnić. Między innymi; telefon, adres, a także kategorie, w której sklep się znajduje. Następnie wybierasz, w jakich godzinach sklep jest czynny i zaznaczasz, czy zakupy można robić online i odebrać na miejscu, czy tylko jest możliwe robienie zakupów stacjonarnie. Następnie klikasz; zapisz i gotowe. Lokalizacja sklepu została dodana do Twojego fanpage.

Jeśli chcesz, aby Twoje sklepy w linku Facebooka zawierały nazwę sklepu i lokalizację, to wystarczy, że w miejscu; Nazwa użytkownika wpiszesz sklep i nazwę miejscowości na przykład: PWS Gdynia. Link prezentuje się następująco: https://www.facebook.com/pwsgdynia/ i prowadzi do fanpage ogólnego, oznaczonego siedzibą w Gdyni.

Kiedy ktoś trafi na Twój fanpage wystarczy, że po lewej stronie wybierze zakładkę sklepy, a ukaże mu się mapka z lokalizacjami sklepów stacjonarnych. Prezentuje się to tak, jak na poniższym zrzucie ekranu.

Po co Ci lokalizacja sklepów na fanpage?

Dzięki dodaniu lokalizacji sklepów do fanpage w łatwy sposób możesz wykorzystać to w tworzeniu reklam na Facebooku, w których celem reklamy są wizyty w firmie. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić ilość osób, która zobaczyła reklamę i fizycznie udała się do sklepu. Jest to bardzo przydatne i jednocześnie ciekawe, ponieważ umożliwia wyodrębnienie osobnych kampanii dla sklepu internetowego i dla sklepów stacjonarnych. Dzięki wykorzystaniu celu reklamowego wizyta w firmie możesz z łatwością promować swój biznes lokalnie i docierać do nowych klientów.

Działa to na zasadzie wskazań GPS w telefonie klienta, jeśli ma udostępnioną lokalizację na telefonie, poprzez WiFi lub LTE. Wskazania lokalizacji są odczytywane i przypisywane do osoby, która po wyświetleniu reklamy odwiedziła sklep, lub fizycznie znalazła się w jego pobliżu.

Wyniki dla celu wizyty w firmie sprawdzisz, wybierając odpowiednie kolumny w menedżerze reklam. Tak, jak zostało to zaprezentowane na zrzucie ekranu.

Uwaga! Od 1 maja 2021 r. cel lokalizacja w firmie nie będzie już dostępny.