Analizujesz swoje działania marketingowo – sprzedażowe? Bo mamy nadzieję, że wiesz, że bez analizy i wyciągania wniosków działasz dla samego działania… Marnujesz czas i pieniądze, bo na jedną z ważniejszych rzeczy w Twoim biznesie nie masz niby czasu.

W tym odcinku Agata porusza temat, który jest tematem tabu w wielu firmach. Temat jakże ważny, a jakże często pomijany. Chodzi oczywiście o analitykę. Jednak nie myl tego z eksportem raportu z narzędzia do wysyłki maili lub sprawdzeniem ilości wejść na stronę internetową i zapisaniem wyniku w excelu, do którego nikt przez miesiąc nie zaglądnie. Mowa tu o faktycznym analizowaniu podejmowanych działań, których celem jest wzrost konwersji – czyli zwykle sprzedaży (choć konwersją może być też zapis do newslettera czy zostawienie nr tel).

Specem od analityki internetowej jest dzisiejszy gość Agaty – Damian Rams, z którym prowadząca rozmawia o analityce internetowej – o błędach w analityce internetowej, testach a/b czy różnych narzędziach analitycznych.

W tym odcinku podcastu “A co Ty wiesz o analityce internetowej?” Agata z Damianem poruszają takie tematy jak:

  • Czym są testy A/B?
  • Kiedy warto robić testy A/B?
  • Jaki ruch na stronie trzeba mieć by móc robić testy A/B?
  • Czym jest przedział ufności w wynikach testów A/B?
  • O czym pamiętać przy testach A/B w newsletterach?
  • Czy ma jakieś znaczenie kolor przycisku CTA, czyli call to action?
  • Jak rozumieć analitykę internetową?
  • Po co analizować? Jakie funkcje spełnia analityka internetowa?
  • Co warto analizować w sklepie internetowym?
  • Jak analizować porzucone transakcje?
  • Na czym polegają badania jakościowe w serwisie?
  • Czym jest analiza heurystyczna?
  • Na jakie elementy warto zwracać uwagę podczas analizy heurystycznej strony?
  • Co warto mierzyć na blogu?
  • Jak sprawdzać, czy treści, jakie tworzymy są angażujące?
  • Jak skonfigurować Google Analytics, by otrzymać więcej danych?
  • Czym jest GTM – czyli Google Tag Manager?
  • Dlaczego warto korzystać z GTM?
  • Jakie są najczęstsze błędy popełniane w analityce internetowej w firmach?
  • Czym jest atrybucja konwersji?
  • Dlaczego warto mieć strategię analityki?
  • Jak śledzić użytkowników, którzy korzystają z wielu urządzeń?
  • Czym jest raport cross devices w Google Analytics?
  • czym są modele atrybucji?
  • Jaki model atrybucji wybrać?
  • Czy jest jakaś alternatywa dla Google Analytics?
  • Czym są testy 5 sekund?

Przydatne linki:

Narzędzia przydatne w analityce internetowej:

Damian w sieci:

Nie zapomnij o tym, by odwiedzić stronę podcastu Firma On-Line.