Dziś pierwszy raz od dawien dawna solowy odcinek. To znaczy, że będzie wypowiadać się tylko Agata! Dlaczego taka zmiana Prowadząca stwierdziła, że podzieli się z Tobą swoim doświadczeniem odnośnie wyboru systemu do sklepu internetowego. W sumie nawet jeśli nie interesuje Cię sprzedaż internetowa i wybór oprogramowania dla sklepu to i tak workflow decyzji: który system wybrać, może się przydać przy wyborze cms-a czy innego systemu.
W podcaście Agata omówi kilka kwestii:
– jakie rodzaje platform e-commerce mamy i jakie są ich takie główne wady oraz zalety,
– na jakie kwestie zwrócić uwagę decydując, na czym postawić sklep internetowy,
– na jakie pytania sobie odpowiedzieć wybierając platformę e-commerce,
– jakie tematy opisać briefując firmy lub programistów tworzących stronę, lub sklep internetowy.
Tak naprawdę wybór platformy e-commerce nie jest prostym zadaniem. Nie ma na to prostej odpowiedzi i każdy, kto chce pomóc pytającemu nie będzie jej mieć. Wszystko zależy od Twojego budżetu, od Twoich potrzeb i potrzeb klientów, a także od asortymentu, jaki sprzedajesz.
Wybór platformy do sprzedaży internetowej powinien się składać z kilku kroków, które dokładnie zostały omówione w podcaście:
Krok I – odpowiedz sobie na pytania typu: czego potrzebuję, jaki mam budżet… itp.
Krok II – rozmowa ze specjalistą e-commerce (zapraszamy do Agaty ;)) lub z osobami, które już tę decyzję podjęły,
Krok III – skorzystanie z darmowych okresów próbnych w przypadku gotowych rozwiązań SaaS
W kolejnych odcinkach podcastu Agata będzie rozmawiać ze znawcami poszczególnych platform:
- czy warto postawić sklep internetowy na PrestaShop – wady i zalety presty
- dla kogo jest Magento – platforma dla wymagających
Nie zapomnij także o tym, by odwiedzić stronę podcastu Firmy On-Line! Znajdziesz tam szablon, który ułatwi Ci wybór platformy e-commerce!