Spis treści
Promując się w Internecie na pewno słyszałeś o Influencer marketingu. Influnecerzy, mikrocelebryci, blogerzy, youtuberzy, instagramerzy… jak z nimi współpracować? Nie jest to takie proste zadanie jak mogłoby się wydawać. Poznaj dwie strony influencer marketingu!
Dziś o tym jak wykorzystać influencer marketing do promocji biznesu. Agata porozmawia z Anną Pytkowską, influencerką i właścicielką agencji zajmującej się właśnie influencer marketingiem – BLOGmedia. Rozmowa dotyczy praktycznie wszystkich aspektów współpracy z influencerami, o tym jak ich dobierać, na co uważać i o czym pamiętać. Bo ten cały influencer marketing to nie taka prosta sprawa.
“Influencer marketing jest to obowiązkowy już w tym momencie element media planu, czyli strategii obecności w Internecie.”
W odcinku „Dwie strony influencer marketingu” poruszane są takie kwestie jak:
- Czym jest influencer marketing?
- Czy Pinterest w Polsce ma sens?
- Jakie kanały social media angażują i mogą konwertować?
- Dlaczego warto prowadzić grupę na Facebooku?
- Co daje współpraca z influencerami?
- Czy współpraca z influencerami ma sens jeśli naszym celem jest sprzedaż?
- Jak uchronić się przed popularnymi błędami we współpracy z influencerami?
- Jak dobierać influencerów do współpracy?
- Jak briefować influencerów do jak najlepszej promocji produktów?
- Jak zrobić zdjęcie z lokowaniem produktu, gdzie logo nie będzie odstraszać?
- Czy jest jeszcze sens promocji na Facebooku? Czy marki i influencerzy powinny być na Facebooku po zmniejszeniu zasięgów?
- Jak zorganizować kampanię z influencerami?
- O czym pamiętać współpracując z influencerami?
- Z kim lepiej współpracować (blogerzy, Youtuberzy, Instagramersi)?
- Czy prowadząc sklep internetowy warto pracować z influencerami?
- Czy influencer marketing ma sens w ecommerce?
- Czy warto współpracować z influencerami za pośrednictwem agencji?
- Jak agencja zewnętrzna pomaga we współpracy z influencerami?
- Z jakimi kosztami trzeba się liczyć chcąc podjąć współpracę z influencerami? Jaki budżet reklamowy trzeba zaplanować?
- Jak rozpoznać pseudo-influencerów? Jak nie dać się nabrać na boty i kupione polubienia oraz fanów?
- Jest sens jeszcze pisać blogi czy od razu wideo?
“Za tym stoją ludzie, dlatego tak bardzo chętnie marki decydują się na współpracę z influencerami.”
Aplikacje polecane przez Anię do weryfikacji kont na Instagramie:
Porady dla marek chcących współpracować z influencerami:
- Ustalić cele komunikacji i pod nie dobierać influencerów
- Dokładnie sprawdzać statystyki, w tym zasięgi pojedynczych wpisów/zdjęć
- Ustalaj wszystkie konkrety i terminy wcześniej
Porady dla influencera:
- Bądź miły w kontakcie
- Przygotuj swoje portfolio w postaci prezentacji
- Miej Google Analytics
Jak usłyszałeś trochę zabawy przy współpracy z influencerami jest. Influencerzy też nie mają łatwo z markami, dlatego warto ustalać wszystko na początku by współpraca przebiegła pomyślnie i obie strony były zadowolone! Jesteśmy ciekawi czy współpracowałeś już z influencerami, a jeśli tak to, jakie masz doświadczenia?
Przydatne linki:
- Odcinek 19, gdzie Ania opowiada jakich aplikacji używa, aby ułatwić sobie życie i pracę
- Blog Ani – Nietylkopasta.pl
- Grupa Ani na FB – Smaczne przepisy, gotuj z nietylkopasta.pl
- Fanpage Nietylkopasta
- Instagram Nietylkopasta
- Ania na FB
- BlogMedia
- Fanpage blogmedia
- Instagram BlogMedia
- Instagram zBLOGowani
- Instagram Meetbeauty Conference – konferencji dla blogerek urodowych
Koniecznie zajrzyj też na stronę podcastu Firma On-Line.