Spis treści
Dlaczego marketing marek premium i luksusowych rządzi się swoimi prawami? O czym trzeba pamiętać zarządzając marką premium i czego oczekuje klient premium? Między innymi o tym Agata rozmawia z Ewą Gadomską w 36 odcinku podcastu FIRMA ON-LINE „Jak dotrzeć do klienta premium?”.
Ewa na co dzień zajmuje się właśnie markami premium i luksusowymi. Pomaga im wejść na rynek, ułożyć strategię, a także szkoli je z marketingu i promocji. A oprócz tego tworzy projekt Girlboss, którego misją jest stworzenie społeczności kobiet biznesu, które wspierają się nawzajem.
- Czym się różnią marki premium od marek luksusowych?
- Na co zwracać uwagę kupując drogie produkty: skład, materiał wykonania, kanały dystrybucji
- Czym jest marka selektywna?
- Dlaczego nie należy uważać kosmetyków sprzedawanych w aptekach jako lepszych?
- Gdzie szukać wiedzy o markach premium?
- Czym jest 8P w marketingu marek premium?
- Jaki jest główny problem młodych marek premium i luksusowych?
- Główne błędy marek premium?
- Czy robić promocje w przypadku marek premium i luksusowych?
- Kim jest klient marek luksusowych?
- Czy marki luksusowe czują sprzedaż w internecie?
- Jak marki luksusowe promują się w Internecie?
- Jak trend eko ma się do skór naturalnych i futer z norek?
- Jak wprowadzić markę luksusową na rynek?
- Jak stworzyć markę luksusową?
- Czy sens jest prowadzić działania marketingowe na Facebooku?
- Jak wykorzystać społeczny dowód słuszności w promocji marki?
- Czy marki premium mogą mieć tańsze produkty dostępne dla wszystkich?
Wpis Ewy Za kulisami luksusu, w którym opisuje marki i przykłady, gdzie ukazane są etapy tworzenia produktu.
- performance – skuteczność oddziaływania na poziomie produktu i doświadczeń
- pedigree – rodowód marki
- paucity – ograniczenie dostępu
- pricing
- placement – strategia dystrybucji i dostępność informacji
- persona – osobowość marki, to co wyróżnia markę
- public figure – ambasador marki
- public relations
Więcej o 8P w marketingu możesz przeczytać na blogu Ewy
Ciekawe akcje promocyjne:
- Walentynki Tiffany
- Tiffany Drop a Hint
- reklama świąteczna Pandory
- akcja Lacoste z wymianą krokodyla z logo na wymierające gatunki
Książki polecane przez Ewę:
- The Luxury Strategy : Break the Rules of Marketing to Build Luxury Brands, Jean Noel Kapferer
- Luxury Brand Management: A World of Privilege, Michel Chevalier
Kurs on-line Management of Fashion and Luxury Companies
Biżuteria I coal you
Artykuł “Za kulisami marek premium”
Personalizacja Ray-Ban
Ewa Gadomska w sieci:
Nie zapomnij o tym, by odwiedzić stronę podcastu Firma On-Line.