Spis treści
Bez dobrego contentu nie uda się nam skutecznie wypozcyjonować naszej strony internetowej. Ta zasada, choć bardzo prosta, jest solidnie podparta doświadczeniem tysięcy specjalistów do spraw SEO na całym świecie. Content is the king, jak zwykli mówić amerykańscy eksperci. Dzisiaj zastanowimy się wspólnie, czy lepszym rozwiązaniem jest samodzielne tworzenie artykułów na bloga, czy raczej powinno się zamawiać gotowe artykuły z banków copywriterów. Oba wyjścia, jak to już w życiu bywa, mają swoje zalety oraz wady. Jeżeli prowadzisz bloga i chcesz dowiedzieć się skąd brać wartościowe teksty na bloga, ten wpis na pewno Cię zainteresuje. Pogląd na tę sprawę przedstawimy w formie krótkiego zestawienia.
Pisać artykuły na bloga samodzielnie, czy zamawiać na zewnątrz?
Pytanie postawione w powyższym nagłówku powraca jak echo wśród bardzo wielu osób parających się prowadzeniem bloga. Wybór odpowiedniego rozwiązania zależy przede wszystkim od naszych zasobów, chęci, zasobów czasowych oraz wiedzy. Przekonajmy się, jakie za i przeciw przemawiają za każdym z nich!
Tworzenie artykułów na bloga we własnym zakresie – zalety
Jako pierwsze rozważymy samodzielne tworzenie wpisów. W końcu kto, jak nie my sami, wiemy co i w jakiej formie chcemy umieścić na naszym blogu? Czy jednak aby na pewno jest to najlepsze wyjście? Sprawdźmy!
- Tworząc wpisy samodzielnie mamy całkowitą kontrolę nad tym, co pojawia się na naszym blogu. Nie przeoczymy żadnego uproszczenia, pomyłki, czy niedopowiedzenia. Możemy spać spokojnie, wiedząc, że użytkownik czytający bloga nie zostanie wprowadzony w błąd.
- Oszczędzamy pieniądze. Zlecanie pisania tekstów na zewnątrz, na przykład w bankach copywriterów, wiąże się z wydatkami. Jeżeli poświęcamy czas na własnoręczne tworzenie contentu, nie płacimy absolutnie nic!
- Możemy rozwinąć nasze umiejętności. Choć pisanie może na początku wydawać się nieco trudne, to z czasem na pewno się „rozpiszemy”. Po kilku tygodniach regularnej pracy nad treściami zaskoczy nas jak sprawnie i szybko umiemy pisać angażujące treści!
- Znamy swoje usługi i produkty lepiej niż ktokolwiek inny. Dzięki temu umiemy je trafnie opisać oraz przedstawić w najlepszym świetle.
- Znamy swoją grupę odbiorców – wiemy do kogo i w jakim celu piszemy. Jeżeli nasza branża jest specyficzna lub nasze produkty skierowane są do wąskiego grona specjalistów, trudno będzie nam znaleźć copwyritera, który skutecznie trafi do naszych potencjalnych klientów.
- Uzupełniamy swoją wiedzę. Nie tylko nauczymy się bardziej efektywnego pisania, ale także poszerzymy swoją wiedzę! Reaserch oraz zbieranie informacji poszerza horyzonty.
- Satysfakcja 🙂 tworzenie tekstów, które są chętnie czytane przez internautów to naprawdę fajne uczucie!
Tworzenie artykułów na bloga we własnym zakresie – wady
Oczywiście przedstawione powyżej zalety mają swoje odpowiedniki w postaci wad. Zastanawiając się nad tym, skąd brać wartościowe teksty na bloga, musimy wziąć je pod uwagę:
- Samodzielne pisanie tekstów zajmuje sporo czasu. Reaserch, zaplanowanie końcowego wyglądu treści, sam proces tworzenia – nie każdy z nas dysponuje odpowiednimi zasobami czasowymi.
- Nie każdy z nas ma talent do pisania. Może się okazać, że pisanie po prostu nie jest dla nas. Jeżeli tworzenie contentu wiąże się w Twoim przypadku z wielogodzinną męką i wpatrywaniem się w pustą kartkę, lepiej będzie skorzystać z pomocy copywritera.
- Bywa, że brakuje nam wiedzy, aby napisać dobry, rzeczowy artykuł na wybrany temat. Część specjalistów SEO decyduje się na pomoc copywritera, jeżeli tekst dotyczy bardzo technicznych, trudnych zagadnień. Pozwala to unikać wpadek!
- Zamówione teksty trafią do nas o wiele szybciej, niż te, które bylibyśmy w stanie stworzyć samodzielnie. Wyobraźmy sobie, że chcemy szybko wypełnić bloga wartościowym contentem. Potrzebujemy do tego kilkunastu artykułów. Pisząc je własnoręcznie, musielibyśmy poświęcić na wykonanie tego zadania tydzień lub nawet nieco więcej. Jeżeli zdecydujemy się na zamówienie artykułów, możemy otrzymać je już po jednym – dwóch dniach.
- Decydując się na pomoc copywriterów, możemy mieć pewność, że otrzymane artykuły będą zoptymalizowane pod kątem SEO. Specjaliści dbają o to, by teksty były atrakcyjne i merytoryczne. Co ciekawe w platformach służących do zamawiania tekstów możemy wybrać potrzebną nam jakość tekstu oraz wybrać copywritera specjalizującego się w danej dziedzinie!
- Choć dla niektórych z nas może być to zaskakujące, to zamawianie tekstów SEO na bloga nie wiąże się z dużym kosztem. Specjaliści tworzą content szybko i sprawnie, dzięki czemu ceny nie są wygórowane.
- Do naszego wyboru oddane jest naprawdę liczne grono copywriterów – z czasem uda się nam wyszukać prawdziwych artystów, których teksty zachwycą wszystkich użytkowników odwiedzających nasz blog.
Istnieje też inne wyjście na zdobycie wartościowych artykułów na bloga
Na koniec rozważań nad tematem pozyskiwania ciekawych tekstów podamy jeszcze jedno wygodne rozwiązanie. Niektóre firmy prowadzące bloga oraz agencje reklamowe decydują się na zatrudnienie własnego, dedykowanego copywritera. Jest to niezwykle wygodne wyjście! Nasz firmowy twórca szybko zapozna się z ofertą i usługami naszej działalności, rozpozna profil klienta oraz dostosuje się do polityki firmy. Na wszelkie jego pytania będziemy w stanie odpowiedzieć na bieżąco, dzięki czemu pisanie tekstów na bloga stanie się jeszcze sprawniejsze. Co więcej, zlecanie pracy osobie siedzącej obok jest dużo łatwiejsze, niż korzystanie z panelu zamawiania contentu w bankach copywriterów. Kto wie, być może zatrudniony przez nas specjalista okaże się doskonałą inwestycją, dzięki której nasz blog będą odwiedzały tysiące użytkowników? Teraz kiedy już wiesz skąd brać wartościowe teksty na bloga, decyzja zależy tylko od Ciebie!