Facebook Ads Librarybiblioteka reklam na Facebooku, to miejsce, w którym można znaleźć informacje o działaniach reklamowych wszystkich stron firmowych aktywnych w serwisie. W jaki sposób wykorzystać je do prowadzenia własnych działań marketingowych na portalu społecznościowym Facebook? Jakie możliwości daje biblioteka reklam na Facebooku? Zapraszamy do zapoznania się z krótkim poradnikiem, w którym odpowiadamy na te i inne pytania dotyczące tego zagadnienia.

Biblioteka reklam na Facebooku – co to takiego?

Facebook Ads Library to funkcja, która pojawiła się na Facebooku stosunkowo niedawno. W Stanach Zjednoczonych można korzystać z niej od połowy 2019 roku, a w Europie i Polsce od kilku tygodni. Biblioteka reklam na Facebooku jest ogólnodostępna. Oznacza to, że mogą z niej korzystać również osoby, które nie są zarejestrowane w portalu. W telegraficznym skrócie można powiedzieć, że jest to kopalnia wiedzy o stronach firmowych oraz prowadzonych przez nie działaniach reklamowych. Funkcję powinni poznać wszyscy właściciele e-sklepów i biznesów online oraz specjaliści ds. e-marketingu czy social media. Poniżej wyjaśniamy, jak jej używać i podpowiadamy, w jaki sposób wykorzystać jej potencjał.

Sprawdź działania konkurencji

Wiesz, jakie strony na Facebooku należą do Twojej bezpośredniej konkurencji? Świetnie! W bibliotece reklam na Facebooku możesz sprawdzić, jakie działania marketingowe na portalu są podejmowane przez te firmy! Wystarczy, że w pasku wyszukiwania wpiszesz nazwę strony, którą chcesz „prześwietlić”, a Facebook Ads Library wyświetli Ci aktywne i nieaktywne reklamy tej strony, dokładnie tak jak na załączonym poniżej zrzucie ekranu.

Biblioteka reklam na Facebooku – aktywne reklamy Żabki

Możesz także odnaleźć reklamy konkurencji posługując się identyfikatorem strony (ID), który znajdziesz pod avaterem na FanPage’u danej firmy czy marki. W bibliotece możesz także wyszukiwać reklamy na podstawie słów kluczowych. Wystarczy, że użyjesz nazw produktów czy słów kojarzących się z branżą, w której pracujesz. Bliblioteka reklam na Facebooku wyświetli Ci sugestie reklam ze stron pasujących do Twojego zapytania.

Poznaj dobre reklamy i ulepszaj własne

Biblioteka reklam na Facebooku to miejsce pełne inspiracji do tworzenia skutecznych reklam. W bazie możesz obejrzeć posty reklamowe swoich konkurentów. Zwróć uwagę na to, jakiego rodzaju komunikaty wysyłają, jakie CTA (call-to-action) stosują oraz jakie grafiki wybierają do swoich kampanii. Porównaj je z własnymi i dokonaj w nich zmian, nieustannie poprawiając skuteczność swoich działań reklamowych w serwisie!

Z Facebook Ads Library możesz również dowiedzieć się, jakie tematy i motywy są obecnie na czasie. W bibliotece z łatwością sprawdzisz, w jaki sposób reklamują się aktualnie największe marki (nawet spoza Twojej branży). Możesz zainspirować się ich działaniami, np. odnosząc się do tych samych tematów społecznych czy kulturowych. Sposobów, w jakich możesz korzystać z narzędzia jest naprawdę wiele!

Biblioteka reklam na Facebooku jako źródło informacji o działaniach politycznych

Facebook Ads Library posiada jeszcze jedną ciekawą funkcję, która powinna spodobać się osobom zainteresowanym tematami społecznymi. W narzędziu można sprawdzić, ile pieniędzy zostało wydane przez strony na reklamy o charakterze politycznym! Z powodzeniem da się w nim „prześwietlić” budżety kampanii przedwyborczych prowadzonych przez komitety poszczególnych partii. Poniżej przedstawiamy np. wydatki na reklamy Prawa i Sprawiedliwości.

Wydatki na kampanie reklamowe partii Prawo i Sprawiedliwość

Jak widać, biblioteka reklam na Facebooku, to bardzo ciekawa witryna. Serwis posiada funkcje, które powinny spodobać się osobom prowadzącym działania reklamowe na Facebooku. W Facebook Ads Library znajdą one mnóstwo inspiracji do tworzenia przykuwających uwagę i angażujących reklam oraz informacje o wydatkach na kampanie reklamowe w tematach społecznych, politycznych i wyborczych. Kto wie, jakie jeszcze możliwości pojawią się w narzędziu w najbliższym czasie?