Jak podkreślają najlepsi specjaliści w dziedzinie pozycjonowania, blog na stronie to idealne narzędzie do zwiększania sprzedaży, zaangażowania i ruchu w witrynie. Podstawą każdego bloga są umieszczane na nim artykuły bazujące na odpowiednich słowach kluczowych. Bez określenia fraz kluczowych wpisy, mimo że ciekawe i pomocne, mogą nie przynieść żadnego pożytku. Wobec tego – jak samemu wybrać frazy do artykułów na bloga? Odpowiadamy!

Skąd wziąć frazy do artykułów na bloga?

Najpopularniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z narzędzia Planer Słów Kluczowych Google Ads. Z programu mogą korzystać użytkownicy zarejestrowani w Google Ads, po określeniu formy płatności za konto, podaniu numeru NIP oraz udzieleniu kilku innych informacji. W Keyword Planner można z powodzeniem sprawdzić, jakie frazy wyszukiwane są przez Internautów z danego obszaru (np. miasta, województwa, całego kraju) i czasu (miesiąca, roku itd.). W narzędziu można również zweryfikować, jaka jest popularność wybranych sformuowań oraz czy warto poświęcać czas na ich pozycjonowanie.

Istnieje również wiele innych narzędzi o podobnych funkcjach, które są dostępne nieodpłatnie. Jednym z nich jest KeyWord Tool. Ta prosta wyszukiwarka fraz kluczowych określa nie tylko liczbę miesięcznych wyszukiwań wybranej frazy, ale również podpowiada podobne frazy wyszukiwane przez internautów. W kolumnie „trend” w interfejsie narzędzia podawana jest również popularność słowa kluczowego na przestrzeni miesięcy. Wspomniana funkcja może przydać się właścicielom biznesów sezonowych, na przykład sprzedawców ozdób świątecznych lub firm zarabiających na Black Friday.

Jak samemu wybrać frazy do artykułów na bloga, bez narzędzi?

Jak samemu wybrać frazy do artykułów na bloga, bez dodatkowych narzędzi? Na pewno warto w tym celu odwiedzić blogi konkurencji. Dobrze sprawdzić, które z publikowanych na nich wpisów cieszą się największą popularnością, a także które są najwyżej oceniane i najchętniej komentowane. Po przejrzeniu kilku witryn, łatwo zorientować się, że większość z nich operuje podobnymi słowami kluczowymi. W końcu każdy temat kiedyś się wyczerpie, a ilość sformułowań wyszukiwanych w Google jest ograniczona.

Po drugie – dobrze zasugerować się tym, co podpowiada wyszukiwarka. Po wpisaniu w niej dwóch czy trzech wyrazów, Google sugeruje bowiem kolejne, dopasowane do najpopularniejszych wyszukiwań. Podpowiedzi te to trendy wyszukiwania w danej tematyce. Łatwo na ich podstawie określić, czego szukają potencjalni klienci w internecie, a tym samym wybrać frazy do artykułów na bloga, które cieszą się największą popularnością.

Po trzecie – zawsze warto postawić na frazy poradnikowe (np. „jak wybrać”, „jak zrobić” itp.). Artykuły z praktycznymi poradami absolutnie zawsze się sprzedają. Są nie tylko atrakcyjne i przyjemne w odbiorze, ale też świetnie oceniane przez Google. Podobnie skuteczne okazują się teksty przypominające zestawienia, na przykład „Top10 najlepszych baz pod makijaż” czy „Ranking mopów parowych”.

Które frazy są najlepsze do artykułów na bloga?

Odpowiadając na pytanie jak samemu wybrać frazy do artykułów na bloga, warto zaznaczyć kilka kwestii. Przede wszystkim, nie należy stawiać na ogólnikowe sformuowania. Nie będą one bowiem efektywne, szczególnie jeśli witryna nie ma wieloletniej historii, tysięcy odwiedzin miesięcznie, potężnego link buildingu i doskonałej optymalizacji. W przypadku takiej strony frazy typu „suplementy diety”, „spodnie”, „rowery”, „sklep sportowy” itd., zwyczajnie nie wypozycjonują się. Liczba witryn walczących o pozycje na takie frazy jest zbyt duża. Na uzyskanie TOP’owych wyników potrzeba lat.

Z drugiej strony, należy również unikać fraz bardzo szczegółowych. Wpis o tytule „zastosowanie kamery termowizyjnej podczas napraw anten w nocy”, choć może być bardzo ciekawy, z pewnością nie przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie. Zawsze warto szukać złotego środka. Najważniejsze, by słowa kluczowe pokrywały się z tym, co jest realnie wpisywane w wyszukiwarkę. Nadrzędnym celem każdego dobrego tekstu jest bowiem odpowiedź na pytanie potencjalnego klienta.

Więc jak samemu wybrać frazy do artykułów na bloga!? Zaparzając kawę, włączając cichą muzykę i ruszając do pracy wraz z podpowiedziami z tego artykułu! Warto pamiętać, że jeden poprawnie zoptymalizowany wpis moze odmienić oblicze witryny