Zaburzony obraz kampanii? Brak odniesienia do konkretnych działań przez błędnie przypisane źródło ruchu? Analiza efektywności reklam czy SEO nie jest możliwa, jeśli widzisz bramki płatności, bank, czy program pocztowy. Dzisiaj pokażemy Ci, jak w łatwy sposób możesz wykluczyć je w Google Analytics i zacząć właściwie analizować działania na swojej stronie.

Dlaczego warto wykluczyć bramki płatności z Google Analytics?

Zacznijmy od tego, że Google Analytics automatycznie przypisuje sesję do źródła ruchu, które jest ostatnim. W tym również do bramek płatności, programów pocztowych i stron banków. Jest to problemem w momencie, kiedy chcesz analizować efektywność kampanii, czy działań SEO dla Twojej strony. Realnie nie wiesz, skąd użytkownik trafił na stronę, zanim znalazł się w bramce płatności. Właśnie tutaj pojawia się odpowiedź na pytanie, dlaczego warto wykluczać bramki płatności. Otrzymasz realny obraz swoich kampanii i będziesz mógł dokładnie sprawdzić, która koncepcja sprawiła, że klient zainteresował się usługą i np. kupił coś od Ciebie, czy zapisał się na webinar itp. Wykluczając bramki płatności, możesz sprawdzić realne źródło ruchu, a nie te automatycznie przypisane przez Google do bramek płatności.

  • kontrola nad kampaniami,
  • realny obraz wyników,
  • dokładna analiza działań,
  • analiza działań SEO,
  • prawidłowe źródło ruchu,
  • możliwość testów kampanii i sprawdzenia tego, co działa najlepiej.

Jak wykluczyć bramki płatności?

Zanim je wykluczysz, to najpierw musisz je zlokalizować i sprawdzić jakie są to bramki i banki. W tym celu przejdź do swojego GA (Google Analytics) i wybierz po lewej stronie > Pozyskiwanie > Cały ruch > Witryny odsyłające.

Następnie zawęź raport tylko do pozycji z transakcjami lub realizacjami celów. W kolumnie źródło ukażą Ci się operatorzy płatności, banki i programy pocztowe. Oczywiście inne strony również, ale te pomiń. Kolejno, wklej sobie wszystkie adresy do zwykłego notatnika lub skorzystaj z poniższych przygotowanych przez nas. jest to lista najczęściej pojawiających się bramek płatności i banków.

  • pay.bm.pl
  • secure.payu.com
  • system.aliorbank.pl
  • ca24.credit-agricole.pl
  • centrum24.pl
  • ipko.pl
  • ingbank.pl
  • pekao24.pl
  • bankmillennium.pl
  • mbank.pl
  • dotpay.pl
  • eblik.pl
  • paylane.pl
  • paypal.com
  • payu.pl
  • payu.com
  • platnosci.pl
  • przelewy24.pl
  • skrill.com
  • tpay.com


Subdomen nie musisz oddzielnie wykluczać. Zaznaczyliśmy powyżej subdomenę i domenę. Jeśli dodasz domenę, to subdomena automatycznie też będzie wykluczana

Wykluczanie bramek płatności

Żeby wykluczyć bramki płatności, banki lub programy pocztowe musisz przejść do administracji. Następnie wybrać sekcję usługa > informacje o śledzeniu > lista wykluczeń witryn odsyłających.

Następnie wystarczy wybrać; dodaj wykluczone strony odsyłające i gotowe. Mało satysfakcjonująca informacja dla Ciebie jest taka, że wszystko trzeba dodać ręcznie. Jednak praca jest warta realnego obrazu kampanii i możliwości, jakie daje Ci prawidłowa analiza wyników.

Pamiętaj jednak, że wykluczenie nie wpływa na dane historyczne. Czyli w raportach przed dodaniem wykluczenia bramek wciąż będziesz je widział, jako źródło ruchu.