Każdy właściciel małej firmy, który pragnie rozwijać biznes dzięki sieci, powinien posiadać stronę www, na której w sposób elegancki i profesjonalny przedstawi doświadczenie i ofertę czy też portfolio oraz cennik usług. Wizytówka internetowa jest narzędziem wspierającym wspierającym każdą działalność – dzięki witrynie online można dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, by przekonać ich do siebie, a tym samym zwiększyć zyski z działalności gospodarczej.

Stronę internetową typu wizytówka warto oprzeć o jeden z dostępnych systemów zarządzania treścią CMS, które umożliwiają wielokrotne, całkowicie bezpłatne i samodzielne dokonywanie modyfikacji w witrynie, a także jej rozwijanie poprzez dodawanie nowych zakładki, grafik, multimediów, treści oraz funkcji. Przedsiębiorca w sieci ma do wyboru kilka narzędzi tego typu – jednym z najlepszych jest zdecydowanie CMS typu Open Source WordPress. Dlaczego?

Oto wady i zalety charakteryzujące WordPress jako narzędzie na strony wizytówki oraz próba odpowiedzi na pytanie czy WordPress jest najlepszym systemem CMS dla witryn internetowych małych przedsiębiorców?

Najważniejsze zalety CMS WordPress

System zarządzania treścią WordPress ma wiele zalet, które mogą zostać docenione przez właścicieli małych firm, pragnących zaistnieć w sieci i rozwijać biznes w Internecie. Jakie są najważniejsze zalety WordPressa?

Bezpłatna i łatwa instalacja

[et_bloom_locked optin_id=”optin_2″]

Narzędzie WordPress należy do grupy programów typu Open Source, co w praktyce oznacza, że udostępniane jest użytkownikom bez dodatkowych opłat. Z popularnego systemu zarządzania treścią WordPress korzysta się całkowicie bezpłatnie przez cały okres użytkowania CMS – zapłacić trzeba jedynie za niektóre szablony, motywy, wtyczki funkcjonalne i widgety, których umieszczenie w witrynie jest fakultatywne. System CMS WordPress charakteryzuje się także bardzo łatwą instalacją, której może dokonać praktycznie każdy, kto ma jakiekolwiek pojęcie o korzystaniu z komputera i Internetu. Dodatkowo, w sieci (np. na blogach firm oferujących domeny, serwery i hostingi), można znaleźć liczne poradniki, które pomogą w zainstalowaniu narzędzia na wykupionym pod stronę wizytówkę serwerze.

[/et_bloom_locked]

Prostota obsługi

CMS WordPress jest narzędziem wyjątkowo intuicyjnym. Z jego obsługą poradzą sobie bez problemu nawet osoby, które nie znają podstaw języka HTML czy programowania oraz nigdy nie miały do czynienia z budowaniem lub modyfikowaniem stron internetowych. Wizytówka www na WordPress może zostać wykonana zarówno przez doświadczonego programistę, jak i kompletnego laika, co pozwala przedsiębiorcy dysponującemu ograniczonymi środkami finansowymi zaoszczędzić na kosztach zatrudnienia specjalisty czy firmy do budowy witryny. Silnik umożliwia samodzielne stworzenie jej od postaw, a w sieci dostępne są różnego typu szablony, motywy oraz kreatory stron do WordPress, które znacznie ułatwiają to zadania. Dzięki nim tworzenie witryn w oparciu o ten CMS jest dziecinnie proste, szybkie i przyjemne.

Czy wiesz, że…?

… prawdopodobnie około 60% freelancerów i programistów, których specjalizacją jest tworzenie stron internetowych buduje strony internetowe i serwisy online na WordPress?

Popularność i wszystko, co z niej wynika

WordPress to zdecydowanie najbardziej popularny system do zarządzania treścią www na świecie – w oparciu o ten silnik zbudowane jest ponad 30% wszystkich witryn w sieci! Wynika z tego kilka istotnych faktów. Po pierwsze, narzędzie, z którego korzystają miliony właścicieli wizytówek internetowych, jest godne zaufania. Sukcesywne aktualizacje i poprawki w nim dokonywane gwarantują jego efektywne działanie oraz bezpieczeństwo danych. Po drugie, system można określić jako zawsze aktualny, nowoczesny i otwarty na innowacje. Deweloperzy i programiści zajmujący się jego rozwojem, na bieżąco odpowiadają na zmieniające się trendy i potrzeby użytkowników, oferując im coraz więcej możliwości i funkcji, które czynią CMS WordPress jednym z najbardziej uniwersalnych na rynku.

Czy wiesz, że…?

…. w oparciu o WordPress działają strony takich gigantów jak Vogue, Mercedes Benz, Poczta Polska czy Sony Music, a także wizytówki artystów takich jak Justin Timberlake czy Rihanna?

Liczne możliwości

System do zarządzania treścią WordPress, który powstał w wyniku rozwoju narzędzia do kreowania blogów online, charakteryzują niemalże nieograniczone możliwości. Dość powiedzieć, że o narzędzie to oparte są największe sklepy internetowe i portale tematyczne w sieci.  CMS WordPress uzupełniony o odpowiednie wtyczki umożliwia umieszczenie w wizytówce firmy bloga, e-sklepu, transmisji wideo na żywo czy też kalendarza do rezerwacji terminów rozmów i spotkań. System integruje się z większością nowoczesnych usług takich jak między innymi bramki płatności online, serwisy aukcyjne czy programy do fakturowania online. Wizytówkę www stworzoną w oparciu o WordPress można zatem z biegiem czasu niemal dowolnie rozbudowywać, zwiększając jej funkcjonalność i potencjał wizerunkowy oraz sprzedażowy.

Czy wiesz, że…?

… w aktualnym katalogu wtyczek do WordPress znajduje się ponad 40 tysięcy aplikacji i widgetów, wśród których da się znaleźć wiele tych całkowicie bezpłatnych?

Łatwość optymalizacji pod SEO

Nie od dziś wiadomo, że zoptymalizowanie wizytówki www pod SEO, jak również jej późniejsze regularne pozycjonowanie, pomaga w zdobyciu znaczących pozycji w wyszukiwarkach, a tym samym wyświetleń witryny, których efektem może być pozyskanie nowych klientów. CMS WordPress pozwala na tworzenie wizytówek internetowych dobrze zoptymalizowanych pod SEO – narzędzie udostępnia możliwość edycji wszystkich meta tagów dla poszczególnych zakładek i wpisów, a także wiele praktycznych (również całkowicie bezpłatnych) wtyczek do weryfikacji zgodności treści strony z zasadami SEO. Na WordPress łatwo zatem zbudować witrynę firmy, która po podjęciu odpowiednich działań optymalizacyjnych i pozycjonerskich, wyświetli się w top 10 najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie, jaką jest Google.

Czy wiesz, że…?

popularna wtyczka weryfikująca zgodność tekstów na stronie internetowej z zasadami SEO Yoast Seo osiągnęła już pułap ponad 5 milionów aktywnych instalacji?

Ograniczenia systemu WordPress

Oczywiście, podobnie jak każdy CMS, tak i WordPress ma pewne wady, podkreślane szczególnie często przez bogato doświadczonych programistów HTML i CSS, świadczących usługi na rzecz wymagających klientów.

Minusy WordPressa to między innymi:

  • Konieczność nauczenia się obsługi systemu | Pierwsze kroki w korzystaniu z narzędzia mogą być trudne, szczególnie dla osoby mało obytej w pracy z komputerem i w sieci. WordPress’a nie można zoptymalizować pod siebie w taki sposób, aby korzystać z systemu inaczej, niż założyli jego twórcy. Niektóre czynności w WordPress mogą okazać się czasochłonne i niestety, pomysłów na skrócenie ich wykonywania nie wdroży nawet najlepszy programista, przez wzgląd na to, że kod CMS jest bardzo mocno chroniony.  
  • Zależność od wtyczek i wynikające z tego wady | „Czysty”, czyli pozbawiony wtyczek i widgetów WordPress, ma ograniczone możliwości. Dopiero instalacja dodatków czyni z niego potężne narzędzie, przy pomocy którego można budować nawet bardzo skomplikowane serwisy. Niestety, niektóre wtyczki są płatne, przez co pomimo tego, że WordPress sam w sobie jest darmowy, generuje koszty. Dodatkowo, przeładowanie narzędzia wtyczkami może doprowadzić do spadku szybkości działania wizytówki www, a nawet jej awarii.
  • Ryzyko wycieku danych | Ta wada wynika w dużej mierze z wyżej wspomnianej zależności od wtyczek. Nie wszystkie pluginy do WordPress są bowiem odpowiednio zabezpieczone przed atakami cyberprzestępców. Niektóre wtyczki „zasłynęły” tym, że były stworzone w zasadzie tylko po to, by wykradać dane z witryn! Z tego właśnie względu, systemu WordPress nie poleca się do budowania serwisów wymagających logowania (for dyskusyjnych, portali społecznościowych, bankowości online) i podawania danych, szczególnie wrażliwych.

WordPress jako najlepsze narzędzie na strony wizytówki

Jeśli zamierzasz pojawić się w Internecie – niezależnie od tego, czy stratujesz w biznesie, świadczysz usługi lokalne czy prowadzisz działalność o charakterze artystycznym, będziesz potrzebował eleganckiej, prostej strony wizytówki online. Zadaj sobie poniżej wymienione pytania i przekonaj się czy powinieneś ją zbudować na WordPress.

Jaką stronę zamierzasz stworzyć?

Na początek, zastanów się, jak będzie wyglądała Twoja witryna. Jak wyobrażasz sobie swoją stronę www? Czy ma to być raczej prosta wizytówka z kilkoma zakładkami odpowiadającymi popularnym sekcjom „O Nas”, „Oferta” oraz „Kontakt” czy też witryna uzupełniona o funkcje umawiania wizyt lub logowania dla klientów. W pierwszym przypadku, WordPress sprawdzi się doskonale – w drugim raczej też, o ile Twoja strona, mimo dodatkowych funkcjonalności, pozostanie prosta i nie zostanie „przeładowana” różnymi pluginami. Pamiętaj jednak, że jeśli planujesz otworzyć rozbudowany serwis dla rejestrujących się użytkowników, powinieneś pomyśleć o dedykowanym narzędziu opracowanym przez doświadczonego programistę.

Czy chcesz samodzielnie dokonywać zmian w witrynie?

Następnie pomyśl nad tym, czy strona internetowa Twojego biznesu lub projektu ma być statyczną wizytówką prezentującą się tak samo zarówno od razu po uruchomieniu, jak i po kilku miesiącach czy latach, czy może będziesz chciał dokonywać w niej z czasem zmian i aktualizacji. W obu przypadkach postąpisz słusznie decydując się na witrynę w oparciu o WordPress, jednak w drugim będzie to dodatkowo uzasadnione faktem, że CMS umożliwi Ci całkowicie samodzielne i bezpłatne modyfikowanie i zmienianie zawartości oraz dodawanie kolejnych praktycznych funkcji do strony. WordPress sprawdzi się idealnie, jeśli zamierzasz prowadzić blog pod SEO czy dodawać nowe projekty do portfolio prac udostępnianego w wizytówce.

Jakiego poziomu bezpieczeństwa oczekujesz?

Prosta strona wizytówka przeważnie informuje o firmie bądź osobie, jej produktach lub usługach, doświadczeniu i wyróżnikach oraz cenach. Czasem jednak wymaga umieszczenia na serwerze danych poufnych lub wrażliwych np. przychodów klientów, które pomogłeś im osiągnąć czy też informacji o chorobach leczonych przez Ciebie pacjentów. Czy na Twojej stronie będą takie dane? Jeśli nie, możesz spokojnie zbudować witrynę na WordPressie. Jeżeli tak, musisz się nad tym kilka razy zastanowić. Powinieneś bowiem wziąć pod uwagę ryzyko wycieku danych, które w przypadku WordPress, a już szczególnie różnych wtyczek do narzędzia, jest jak już zostało wspomniane, dosyć wysokie. Nadal możesz jednak zbudować stronę wizytówkę w oparciu o ten silnik, pamiętając o załatwieniu certyfikatu bezpieczeństwa dla witryny.