Czy w Twojej firmie wykorzystuje się procedury? Czy masz checklisty na powtarzalne działania, a nowe procesy są opisywane w przejrzysty sposób?

Procedury kojarzą się bardzo często z bezdusznymi korpo, gdzie trzeba robić wszystko wg instrukcji. Oczywiście prowadząca Agata tutaj trochę przerysowuje… a może nie? Nie mniej jednak, w tym odcinku Agata chciałaby ci pokazać, że procedury to naprawdę pomocna rzecz, a wręcz niezbędna do płynnej i pozbawionej błędów pracy. Także w małej i średniej firmie!

Ale jak stworzyć procedurę? Jak wdrożyć procedury w małej firmie?
Do rozmowy Agata zaprosiła ekspertkę w tym temacie, Lidię Krawczyk. Jak sama mówi ma czarny pas z doskonalenia procesów i nie waha się go użyć dla dobra swoich klientek, którym pomaga stać się biznesowymi ,Ninja’.

O czym usłyszysz w tym odcinku podcastu?

Podczas rozmowy “Po co procedury w małej firmie” Agata z Lidią poruszą takie wątki jak”:

  • Czym są procedury?
  • Dlaczego procedury źle się kojarzą?
  • Jak tworzyć procedury w małych organizacjach?
  • Czym charakteryzują się dobre procedury?
  • Czym się różni checklista od procedury?
  • Jakich narzędzi używać do tworzenia procedur?
  • Czym jest kata?
  • Jak i po co wizualizować procedury?
  • Jakich błędów nie popełniać przy tworzeniu procedur?

Ważne linki:

Narzędzia wspomniane w podcaście:

Process Street
Asana
Clickup
Google Docs
Loom
Nozbe

Lidia wspomina o Kaizen. O Kaizen przeprowadziłam też osobną rozmowę z Tomkiem Milerem. Możesz jej posłuchać w odcinku „Usprawnienia w firmie bez rewolucji” – (klik)

Lidia Krawczyk w sieci:

Strona internetowa Lidii
Podcast biznesninja
Lidia na LinkedIn
Lidia na Facebooku

Koniecznie zajrzyj też na stronę podcastu Firma On-Line! Znajdziesz tam o wiele więcej ciekawych materiałów.