Myślisz o założeniu sklepu internetowego? Przeraża Cię ilość rzeczy, które musisz poznać, wybrać i ogarnąć? Nie wiesz jaki hosting wybrać, jaką wybrać platformę e-commerce czy o czym pamiętać i na co zwrócić szczególną uwagę?

Posłuchaj tego odcinka podcastu FIRMA ON-LINE, w którym Agata opowie m.in. o: wyborze hostingu, platformy, istotnych elementach do przeanalizowania przed ruszeniem do działania.

Odcinek ten skupia się na temacie „o czym musisz pamiętać, rozpoczynając sprzedaż internetową?”. W kolejnych wpisach na blogu i pewnie też w niektórych odcinkach podcastu poruszone zostaną inne ważne kwestie związane ze sprzedażą internetową.

Agata Chmielewska po nagraniu podcastu przypomniała sobie, o jeszcze jednej ważnej kwestii, mianowicie o projekcie sklepu internetowego i dobrym przemyśleniu jego funkcjonalności. O tym, jak Twój sklep będzie wyglądał, po części musisz zdecydować samodzielnie, a po części poradzić się specjalisty – najlepiej osoby od UX-a i jakiegoś designera – to jest jednak opcja „na bogato”. Co z osobami, które nie mają aż takiego budżetu?

W przypadku małego budżetu skorzystaj z dostępnych darmowych lub nisko kosztowych szablonów, które dostosujesz sam pod względem obecnych modułów i kolorów. Trudno w tym aspekcie doradzić, bo każdy lubi co innego, a o gustach się nie rozmawia. Warto jednak trzymać się pewnych standardów i nie przesadzać z jaskrawą kolorystyką, ilością kolorów czy też dodatków, które teoretycznie mają pomóc w sprzedaży.

Staraj się dążyć do minimalizmu, a nie przepychu. Większość osób celuje w jasne sklepy z kontrastującymi elementami takimi jak przyciski lub linki – wtedy wszystko, co ważne jest widoczne i wzrok nie dostaje kręciołka. Jednak to nie znaczy, że Ty tak masz też mieć. Po prostu nie przesadź i już.

Projektując sklep, decydujesz nie tylko o kolorach i układzie, ale także o funkcjonalnościach. Przemyśl to dobrze i myśl przyszłościowo, jeśli jakiejś funkcji nie chcesz wdrażać teraz, a dopiero za jakiś czas, to uwzględnij dodanie tego potem w projekcie – tak, aby nie trzeba było przebudowywać całego sklepu.

Przemyśl takie elementy jak m.in.:

  • ilość kategorii i subkategorii,
  • możliwości filtrowania produktów,
  • pokazywanie listingu produktów i układ na karcie produktu,
  • sposób oznaczania promocji czy nowości,
  • paginację, czyli stronnicowanie,
  • wygląd wersji mobilnej,
  • ilość i ułożenie menu,
  • ścieżkę zakupową w koszyku,

W sumie wszystko też zależy od asortymentu, jaki będziesz sprzedawać. W sklepie z kursami online filtrowanie po kolorze czy rozmiarze raczej się nie przyda.

Nie zapomnij odwiedzić strony podcastu Firmy On-Line.