Jak dzięki słuchaniu potrzeb innych ułatwiamy sobie współpracę z innymi? Jak rozmawiać z pracownikiem lub aroganckim klientem? O co chodzi w koncepcji Porozumienie bez przemocy i jak ją wykorzystać w biznesie?

Tego dowiesz się od Pani Joanny Berendt i Pani Agnieszki Kozak, autorek książki “Dogadać się z innymi, czyli porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji.”. Obie Panie wykorzystują Porozumienie bez przemocy w swojej pracy – prowadzą warsztaty, wykładają i wspierają firmy w rozwoju i skutecznej komunikacji.

Podczas rozmowy Agata wraz z dzisiejszymi gośćmi podcastu porozmawia również o potrzebach i ich zaspokajaniu, o kłamstwach w naszej głowie i o lęku przed brakiem akceptacji. To wszystko dotyczy naszego życia osobistego, jak i zawodowego.

W 68 odcinku podcastu “Porozumienie bez przemocy w biznesie i w życiu” poruszono takie tematy jak:

  • Czym jest Porozumienie Bez Przemocy?
  • Czym jest stan “bez przemocy”?
  • Czy idea Porozumienia Bez Przemocy ma zastosowanie w biznesie?
  • Co robią kłamstwa, które kłębią się w naszych głowach?
  • Skąd jest lęk przed brakiem akceptacji?
  • Czym są potrzeby?
  • Dlaczego warto mówić o swoich potrzebach i słuchać potrzeb innych?
  • Jak zaspokajamy nasze potrzeby w życiu zawodowym?
  • Jak zatrzymać się i znaleźć przestrzeń na świadome porozumiewanie się w biznesie?
  • Jak wykorzystać NVC (Porozumienie Bez Przemocy) w biznesie?
  • Jak nauczyć się porozumiewać z klientami i pracownikami?
  • Co to znaczy, że ludzie są zestresowani?
  • Jak poprawić relację szef-pracownik dzięki Porozumieniu Bez Przemocy?
  • Jak nie stworzyć poczucia manipulacji innymi?
  • Kiedy mamy do czynienia z manipulacją?
  • Jak rozmawiać z pracownikiem?
  • Jak komunikować się w zespole?
  • Jak być dobrym menedżerem?
  • Jak wdrożyć NVC do organizacji?
  • Jak słuchać swoich i innych potrzeb oraz komunikować się w ramach Porozumienia Bez Przemocy?
  • Jak sprawdzić, czy “chcę” czy “muszę” coś zrobić?

W odcinku poruszono także temat emocji, a o emocjach biznesie możesz posłuchać także w 65 odcinku podcastu, w którym to z Tomaszem Gordonem Agata rozmawia o tym, jak emocje wpływają na sukces w biznesie.

“Niezaspokojone potrzeby nie znikają.”

Koniecznie odwiedź stronę podcastu Firma On-Line.