Koniec Google Analytics? No nie taki koniec, po prostu zmiana na Google Analytics 4. Co nas czeka? Co należy zrobić już teraz, aby analityka internetowa wciąż pozwalała nam rozwijać biznes?
Jeśli działasz online to pewnie słyszałeś/słyszałaś o zmianach, jakie zafundował nam Google. Tak ot po prostu, zamyka chyba najbardziej znane i najczęściej używane narzędzie do analityki internetowej, czyli Universal Google Analytics. Tyle dobrego, że nie zostawia nas z niczym, daje jego upgrade, czyli Google Analytics 4, który jest podobno lepszy, pozwala na więcej i ogólnie jest wow…
Prowadząca podcast Firma On-Line Agata postanowiła o tych zmianach porozmawiać z Damianem Ramsem. Z Damianem rozmawiała już w dwóch wcześniejszych odcinkach tego podcastu:
O czym usłyszysz w tym odcinku podcastu?
W tym odcinku poruszono takie tematy jak:
- Dlaczego Google zamyka UGA? Co to znaczy dla analityki internetowej?
- Jak GA4 dba o ochronę prywatności i zgodność z RODO?
- Czy GA4 opiera się na cookies?
- Jak wygląda zbieranie informacji o użytkownikach w Google Analytics 4?
- Na czym polega Consent mode?
- Jakie informacje o użytkownikach będzie zbierał Google Analytics 4?
- Czy w nowym Google Analytics będziemy mieć te same informacje o klientach, czy użytkownikach?
- Do kiedy powinniśmy wdrożyć GA4?
- Jak wdrożyć nowe Google Analytics?
- Czy każdy musi wdrażać Google Analytics 4?
- Czym jest BigQuery i SQL i jaki mają związek z Analyticsem?
- Jak zmiana wprowadzona przez Google wpłynie na audyt UX?
- Czy będzie można robić bardziej zaawansowane/customowe raportów?
- Dlaczego Google oferuje typy raportów, które w Universal GA były w wersji płatnej narzędzia?
- Czy w GA4 mamy także Ulepszony moduł e-commerce Google Analytics?
- Co należy zrobić po zainstalowaniu kodu Google Analytics 4?
- Co może nas zaskoczyć w Analytics 4? Jakich pułapek uniknąć?
Ważne linki:
Linki do miejsc, o których wspomniano w podcaście:
- artykuł o zdarzeniach automatycznych “Pomiar zaawansowany w Google Analytics 4”
- blog Damiana o analityce internetowej
- kurs Google Analytics 4
- A co Ty wiesz o analityce?
- Czy twoja strona potrzebuje audytu UX?
Damian Rams w sieci:
Koniecznie zajrzyj też na stronę podcastu Firma On-Line! Znajdziesz tam o wiele więcej ciekawych materiałów.