Jesteśmy pewni, że wszyscy kojarzą firmę wysyłkową InPost. Jej paczkomaty zagościły na dobre w naszych życiach. Okres pandemii sprawił, że jeszcze więcej osób przekonało się do wypróbowania tego rodzaju dostawy. Pomimo tego, że większość z nas, tę firmę kojarzy jedynie z paczkomatami, nie oznacza, że na tym kończy się jej oferta. Okazuje się, że InPost posiada wiele usług dla firm!

Jakie paczki możemy wysyłać?

Firma wysyłkowa InPost oferuje 5 rodzajów paczek. Są to paczki:

  • standardowe
  • niestandardowe
  • dłużycowe
  • gabarytowe
  • palety

Wyjaśnijmy sobie, co kryje się pod każdą z nich.

Paczki standardowe

Jak sama nazwa wskazuje, są to standardowe przesyłki, które stanowią najczęściej wybieraną opcję wysyłki. Posiadają one jednak wagę i wymiary maksymalne, których przekroczenie wiążę się z dodatkową opłatą lub zmianą usługi.

Bok takiej paczki maksymalnie może osiągać 120 centymetrów. Suma jej wymiarów nie może natomiast przekraczać 220 centymetrów. Niedostosowanie się do wymienionych wskaźników zmieni paczkę ze standardowej, na niestandardową. Dodatkowo swoją uwagę należy zwrócić także na kształt paczki. Powinien on być regularny i stanowić kwadrat lub prostokąt. W innym przypadku będziemy musieli dopłacić 20 zł za niedostosowanie się do tego wymogu. Tego typu paczki mogą ważyć maksymalnie 50 kilogramów. Jeżeli przekroczymy ich wagę, przesyłka zmieni się w paczkę gabarytową.

Paczki niestandardowe

Przesyłki niestandardowe to paczki, których bok przekracza 120 centymetrów lub takie, których suma wymiarów (czyli długość + szerokość + wysokość) przekracza 220 centymetrów.

Wśród tych paczek znajdują się także elementy, których kształt różni się od tego, opisywanego w przypadku paczek standardowych. Będą to zatem wszystkie paczki o kształcie owalnym, okrągłym, cylindrycznym lub po prostu nieregularnym.

Uwaga! Nie pomylmy tej paczki, z paczką dłużycową!

Paczki dłużycowe

Do tego rodzaju paczek, zaliczają się wszystkie przesyłki, których bok przekracza 200 centymetrów. Za każdy rozpoczęty metr, powyżej tego wymiaru, będziemy musieli zapłacić dodatkowe 100 zł. Jednakże nie jest to proces nieskończony. Długość takiego boku maksymalnie może osiągnąć 350 centymetrów!

Należy pamiętać także o wadze paczki. Jej pojedynczy element może maksymalnie ważyć 30 kilogramów.

Paczki gabarytowe

Jeżeli wysyłasz duże przedmioty, które są stosunkowo lekkie, paczka gabarytowa jest rozwiązaniem właśnie dla Ciebie!

Jak dowiedzieć się, czy moja paczka faktycznie jest przesyłką gabarytową? Zanim złożysz swoje zamówienie, pomnóż jej wymiary, czyli oblicz długość × szerokość × wysokość. Otrzymany w ten sposób wynik następnie podziel przez 6000. Uzyskana wartość jest wagą gabarytową Twojej paczki. Następnym krokiem jest porównanie wagi gabarytowej z rzeczywistą wagą przesyłki. Jeśli waga gabarytowa paczki jest większa, niż jej waga rzeczywista, wtedy z pewnością mamy do czynienia z paczką gabarytową.

W przypadku tego rozwiązania należy pamiętać także o wadze paczki. Jeżeli nasza przesyłka waży do 50 kg, nie musimy martwić się o dodatkowe opłaty. Waga przesyłki od 50 do 70 kg oznacza dodatkową opłatę w wysokości 3 zł, za każdy rozpoczęty kilogram. Co jeśli moja paczka przekracza 70 kg? Wtedy zmieni się ona w przesyłkę paletową.

Usługa paletowa

Wiesz już, że w przypadku dużych, ale lekkich elementów, masz do czynienia z paczką gabarytową. Co, jeśli Twoje paczki są ciężkie? W takiej sytuacji możesz je wysłać na palecie. Wspominaliśmy już, że usługa paletowa rozpoczyna się od 70 kg. Firma wysyłkowa InPost przyjmuje zamówienia ważące aż do 800 kg. Co więcej, jeśli przekroczysz ten wskaźnik, w dalszym ciągu będziesz mógł wysłać swoją przesyłkę. Jednak w takiej sytuacji będziesz musiał dopłacić 3 zł za każdy rozpoczęty dodatkowy kilogram.

Swoją uwagę musisz jeszcze zwrócić na wymiary przesyłki. Maksymalnie mogą one wynosić 120 × 80 × 180 centymetrów.

Jeżeli Twoja firma, wysyła małe przedmioty, możesz oczywiście skorzystać także z paczkomatu. Maksymalne wymiary tego typu paczki wynoszą 41 × 38 × 64 cm. Jej waga nie może natomiast przekroczyć 25 kg.

Każdą z przesyłek możesz oczywiście ubezpieczyć. Dodatkowo firma wysyłkowa InPost może dostarczyć Twoje paczki w godzinach popołudniowych i w soboty.

ADR i przedmioty niebezpieczne

W przypadku wszystkich opisanych przez nas typów paczek musisz pamiętać o bardzo istotnej kwestii. Chodzi o ADR i przedmioty niebezpieczne. ADR jest konwencją międzynarodową, która dotyczy przewozu drogowego przedmiotów niebezpiecznych. Każda firma, która chce wysłać paczki tego typu, musi współpracować z doradcą do spraw bezpieczeństwa.

Do takich przedmiotów między innymi zaliczają się materiały:

  • wybuchowe
  • samozapalne
  • trujące
  • zakaźne
  • żrące
  • utleniające

Za każdą paczkę zawierającą, którąś z tych substancji, firma wysyłkowa InPost pobierze od Ciebie dodatkową opłatę. Za pierwszą taką paczkę zapłacisz 99 zł. Każda kolejna paczka tego typu będzie wiązała się z opłatą wynoszącą 999 zł.

Usługa kurier lokalny

W ofercie firmy znajduje się także usługa kuriera lokalnego. Dzieli się ona na trzy rodzaje: Standard (kurier dostarczy zamówienie do 5 godzin), Express (czas doręczenia zamówienia do 2 godzin) oraz Super Express (zamówienie dostarczone będzie natychmiast po jego złożeniu). Jest to świetne rozwiązanie dla wszystkich firm, którym zależy na szybkiej wysyłce swoich produktów do zniecierpliwionych klientów.

Zintegruj swój sklep z firmą wysyłkową InPost!

Jeżeli wiesz, że będziesz często korzystał z usług InPost, możesz zdecydować się na połączenie z nią swojego sklepu. W ten sposób zautomatyzujesz swój proces wysyłki. Stanie się on szybki i bezproblemowy. Dodatkowo integrując się z API firmy, będziesz mógł łatwo zarządzać rozliczeniami.

Gotowe integracje z systemami i platformami sklepowymi znajdziesz tu:
https://inpost.pl/integracja-z-inpost

Podsumowanie oferty

Widzisz więc, że oferta InPost składa się z czegoś więcej, niż samych paczkomatów. Jeżeli zechcesz wykorzystać ją w swoim biznesie, koniecznie odwiedź jej stronę i lepiej zapoznaj się z ofertą tej firmy wysyłkowej. (https://inpost.pl/biznes-i-e-commerce)