Jak dzięki słuchaniu potrzeb innych ułatwiamy sobie współpracę z innymi? Jak rozmawiać z pracownikiem lub aroganckim klientem? O co chodzi w koncepcji Porozumienie bez przemocy i jak ją wykorzystać w biznesie?
Tego dowiesz się od Pani Joanny Berendt i Pani Agnieszki Kozak, autorek książki “Dogadać się z innymi, czyli porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji.”. Obie Panie wykorzystują Porozumienie bez przemocy w swojej pracy – prowadzą warsztaty, wykładają i wspierają firmy w rozwoju i skutecznej komunikacji.
Podczas rozmowy Agata wraz z dzisiejszymi gośćmi podcastu porozmawia również o potrzebach i ich zaspokajaniu, o kłamstwach w naszej głowie i o lęku przed brakiem akceptacji. To wszystko dotyczy naszego życia osobistego, jak i zawodowego.
W 68 odcinku podcastu “Porozumienie bez przemocy w biznesie i w życiu” poruszono takie tematy jak:
- Czym jest Porozumienie Bez Przemocy?
- Czym jest stan “bez przemocy”?
- Czy idea Porozumienia Bez Przemocy ma zastosowanie w biznesie?
- Co robią kłamstwa, które kłębią się w naszych głowach?
- Skąd jest lęk przed brakiem akceptacji?
- Czym są potrzeby?
- Dlaczego warto mówić o swoich potrzebach i słuchać potrzeb innych?
- Jak zaspokajamy nasze potrzeby w życiu zawodowym?
- Jak zatrzymać się i znaleźć przestrzeń na świadome porozumiewanie się w biznesie?
- Jak wykorzystać NVC (Porozumienie Bez Przemocy) w biznesie?
- Jak nauczyć się porozumiewać z klientami i pracownikami?
- Co to znaczy, że ludzie są zestresowani?
- Jak poprawić relację szef-pracownik dzięki Porozumieniu Bez Przemocy?
- Jak nie stworzyć poczucia manipulacji innymi?
- Kiedy mamy do czynienia z manipulacją?
- Jak rozmawiać z pracownikiem?
- Jak komunikować się w zespole?
- Jak być dobrym menedżerem?
- Jak wdrożyć NVC do organizacji?
- Jak słuchać swoich i innych potrzeb oraz komunikować się w ramach Porozumienia Bez Przemocy?
- Jak sprawdzić, czy “chcę” czy “muszę” coś zrobić?
W odcinku poruszono także temat emocji, a o emocjach biznesie możesz posłuchać także w 65 odcinku podcastu, w którym to z Tomaszem Gordonem Agata rozmawia o tym, jak emocje wpływają na sukces w biznesie.
“Niezaspokojone potrzeby nie znikają.”
Koniecznie odwiedź stronę podcastu Firma On-Line.