Spis treści
Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej kolejny raz przedstawia badanie e-commerce w Polsce „Gemius dla e-commerce Polska”. Kompleksowy raport, 200 stronicowy, jest źródłem rzetelnej, konkretnej wiedzy na temat polskiego rynku handlu, postaw zakupowych konsumentów czy popularności sklepów e-commerce w różnych kategoriach produktowych
Czy warto przeglądać tego typu raporty? Komu mogą się one przydać?
Ogólnie rzecz biorąc każdy właściciel biznesu, również tych biznesów online, Interesuje się swoją konkurencją, zastanawia się jak wyglądają obecne trendy, w którym kierunku zmierza cały rynek oraz Jak wygląda zachowanie najmniejszych czy największych graczy, którym powinien się przyglądać. Te ogólne raporty dają pewien wgląd w takie informacje i pozwalają ocenić kierunek w jakim zmierzają zmiany.
Oczywiście większość raportów tego typu ze względu na to, że wymagają bardzo dużego wysiłku w to, aby mogły być przygotowane, są opatrzone reklamami i można je pobrać po podaniu adresu e-mail. Osobiście jestem zdania, że zdecydowanie warto go przejrzeć. Jest to aż 200 stron. Raport jest długi, ale warto.
Gdzie go pobrać? Tu: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html
Polacy kupują on-line coraz częściej!
Z raportu wynika że Polacy kupują coraz więcej i coraz bardziej stawiają na komfort i elastyczność. Z takich ciekawszych danych:
- kupuje w internecie już 62% internautów, czyli więcej niż rok temu i to nie tylko w polskich sklepach
- bo aż 26% internautów, o 3% więcej niż w roku 2018 kupuje w sklepach zagranicznych
Oczywiście najczęstsze zalety zakupów online pozostały te same:
- kupowanie 24 godziny na dobę
- brak konieczności dojazdu
- i w zasadzie nieograniczony czas wyboru
Z raportu wynika także, że zakupy internetowe coraz częściej dają możliwość przebierania w szerszym asortymencie w porównaniu ze sklepem tradycyjnym. Są wygodniejsze i tańsze.
Cały czas zwiększa się odsetek zakupów mobilnych, ale jednak dalej laptop jest tym głównym preferowanym sprzętem na którym kupujemy. Warto jednak zwrócić uwagę, że kupujemy na laptopach jednak rzadziej niż w roku 2018 r. Z ankiet wynika spadek aż o 8 punktów procentowych na rzecz urządzeń mobilnych. Na tabletach o 6% do góry i na telefonach o 3% punktów procentowych do góry.
Niestety, mimo że na telefonach kupujemy coraz częściej i mimo że tak naprawdę to już jest stosunkowo wysoki pułap procentowy wszystkich zakupów online, to dalej bardzo wielu użytkowników skarży się na to, że sklepy są niedostosowane do małych ekranów.
Warto zauważyć, że seniorzy to już 25% wszystkich klientów sklepów online. To dobrze wróży całej branży, bo wreszcie będzie dało się sprzedawać produkty szerszej grupie docelowej, a nie tylko młodym. W roku poprzedzającym raport (2018) aż 64% Polaków kupujących online było poniżej 34 roku życia, a teraz to jest już tylko 42%. Także proporcje się wyrównują, zarówno młodzi jak i starsi kupują online.
A co kupujemy najczęściej?
Najczęściej kupujemy odzież w tym dodatki akcesoria, obuwie, książki i płyty oraz kosmetyki i perfumy.
Opinie podstawowym źródłem wiarygoności
Źródłem wiarygodności odnośnie danego sklepu internetowego, dalej tym najważniejszym, są opinie o sklepie. Dla ludzi młodych ważna jest jeszcze szata graficzna i to, w jaki sposób prezentują się w niej produkty.
Galeria kilku zrzutów z raportu
Poniżej prezentujemy galerię kilku screenów związanych z raportem.
Abyś mógł/mogła samodzielnie przejrzeć sobie wybrane dane zachęcamy do pobrania całego raportu link do pobrania jest tutaj: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html
Inne raporty
Korzystając z odpowiedniego targu, który znajdziesz po prawej stronie, możesz zobaczyć listę wszystkich raportów, do jakich zamieściliśmy link w naszym portalu.