Promując się w Internecie na pewno słyszałeś o Influencer marketingu. Influnecerzy, mikrocelebryci, blogerzy, youtuberzy, instagramerzy… jak z nimi współpracować? Nie jest to takie proste zadanie jak mogłoby się wydawać. Poznaj dwie strony influencer marketingu!

Dziś o tym jak wykorzystać influencer marketing do promocji biznesu. Agata porozmawia z Anną Pytkowską, influencerką i właścicielką agencji zajmującej się właśnie influencer marketingiem – BLOGmedia. Rozmowa dotyczy praktycznie wszystkich aspektów współpracy z influencerami, o tym jak ich dobierać, na co uważać i o czym pamiętać. Bo ten cały influencer marketing to nie taka prosta sprawa.

“Influencer marketing jest to obowiązkowy już w tym momencie element media planu, czyli strategii obecności w Internecie.”

W odcinku „Dwie strony influencer marketingu” poruszane są takie kwestie jak:

  • Czym jest influencer marketing?
  • Czy Pinterest w Polsce ma sens?
  • Jakie kanały social media angażują i mogą konwertować?
  • Dlaczego warto prowadzić grupę na Facebooku?
  • Co daje współpraca z influencerami?
  • Czy współpraca z influencerami ma sens jeśli naszym celem jest sprzedaż?
  • Jak uchronić się przed popularnymi błędami we współpracy z influencerami?
  • Jak dobierać influencerów do współpracy?
  • Jak briefować influencerów do jak najlepszej promocji produktów?
  • Jak zrobić zdjęcie z lokowaniem produktu, gdzie logo nie będzie odstraszać?
  • Czy jest jeszcze sens promocji na Facebooku? Czy marki i influencerzy powinny być na Facebooku po zmniejszeniu zasięgów?
  • Jak zorganizować kampanię z influencerami?
  • O czym pamiętać współpracując z influencerami?
  • Z kim lepiej współpracować (blogerzy, Youtuberzy, Instagramersi)?
  • Czy prowadząc sklep internetowy warto pracować z influencerami?
  • Czy influencer marketing ma sens w ecommerce?
  • Czy warto współpracować z influencerami za pośrednictwem agencji?
  • Jak agencja zewnętrzna pomaga we współpracy z influencerami?
  • Z jakimi kosztami trzeba się liczyć chcąc podjąć współpracę z influencerami? Jaki budżet reklamowy trzeba zaplanować?
  • Jak rozpoznać pseudo-influencerów? Jak nie dać się nabrać na boty i kupione polubienia oraz fanów?
  • Jest sens jeszcze pisać blogi czy od razu wideo?

“Za tym stoją ludzie, dlatego tak bardzo chętnie marki decydują się na współpracę z influencerami.”

Aplikacje polecane przez Anię do weryfikacji kont na Instagramie:

Porady dla marek chcących współpracować z influencerami:

  1. Ustalić cele komunikacji i pod nie dobierać influencerów
  2. Dokładnie sprawdzać statystyki, w tym zasięgi pojedynczych wpisów/zdjęć
  3. Ustalaj wszystkie konkrety i terminy wcześniej

Porady dla influencera:

  1. Bądź miły w kontakcie
  2. Przygotuj swoje portfolio w postaci prezentacji
  3. Miej Google Analytics

Jak usłyszałeś trochę zabawy przy współpracy z influencerami jest. Influencerzy też nie mają łatwo z markami, dlatego warto ustalać wszystko na początku by współpraca przebiegła pomyślnie i obie strony były zadowolone! Jesteśmy ciekawi czy współpracowałeś już z influencerami, a jeśli tak to, jakie masz doświadczenia?

Przydatne linki:

Koniecznie zajrzyj też na stronę podcastu Firma On-Line.