Współpracowałeś kiedyś z agencją marketingową? Jeśli tak to wiesz, że jest to często bardzo burzliwy związek. W tym odcinku podcastu o tym właśnie możesz posłuchać i dowiedzieć się jak tę burzę trochę załagodzić.

W życiu każdego poważnego przedsiębiorcy przychodzi taki moment, że staje przed pytaniem, czy zatrudniać pracownika, czy zlecić pracę agencji. Poprzez agencję mamy na myśli zarówno agencje marketingowe, jak i freelancerów. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Co więcej, podjęcie tej decyzji ciągnie za sobą kolejne problemy.

W tym odcinku Agata porozmawia z Ryszardem Jellinkiem o tym jak współpracować z agencją i jak nie współpracować z agencją. Poruszą takie tematy jak: jak nie dać się naciąć na agencję, która zrobi nam więcej złego niż dobrego? co powinna zawierać umowa podpisywana z agencją? i o tym jak nie być klientem burakiem.

To oczywiście tylko kilka zagadnień. Wiemy, że wyciągniesz z tej rozmowy wiele wartościowych rzeczy, niezależnie od tego, czy jesteś pracownikiem agencji, czy klientem.

W odcinku “Jak (nie) współpracować z agencją?” poruszono takie tematy jak:

  • Kiedy warto pomyśleć o współpracy z agencją?
  • Kiedy natomiast warto robić rzeczy “in house”, czyli budować własny dział ekspertów, np. od SEO?
  • Na co zwracać uwagę przy wyborze agencji marketingowej/interaktywnej?
  • Jak uniknąć złego wyboru agencji zewnętrznej?
  • Co oznacza, że agencja jest profesjonalna?
  • Czy warto ufać niedawno powstałej agencji?
  • Czy młoda agencja ma szansę konkurować z dłużej istniejącymi?
  • Na co zwracać uwagę podpisując umowę z agencją? Co powinno być w umowie, a czego unikać?
  • Jak zmienić agencję?
  • Jakie błędy popełnia klient we współpracy z agencją?
  • Czyli inaczej jak nie współpracować z agencją?
  • Co wchodzi na cenę współpracy z agencją? O czym klient nawet nie wie?
  • Co warto umieścić w umowie z agencją? Na co zwracać uwagę w umowie?
  • Jak nie być klientem burakiem?
  • Jak przygotować brief dla agencji?
  • Jak sprawić by agencja nie chciała z Tobą współpracować?

Książki o marketingu internetowym polecane przez Ryszarda:

Książka Ryszarda “Trzy filary biznesu w Internecie”
Skuteczne Social Media, Anna Miotk
Zaufanie waluta przyszłości, Michał Szafrański
Zapytaj Gary’ego,  Gary Vaynerchuk
Praktyka brandingu, Maciej Tesławski i Partnerzy
Marketing, Philip Kotler
Przez marketing do wzrostu, Philip Kotler, Milton Kotler,
Zarządzanie kryzysem w social media, Monika Czaplicka

Ryszard podzielił się naprawdę wartościowymi smaczkami z jego bogatej kariery zawodowej marketingu internetowym. Oczywiście jeśli masz jakieś pytania do niego to namiary na niego:
Ryszard Jellinek Facebook https://www.facebook.com/ryszard.jellinek
Ryszard Jellinek LinkedIn https://www.linkedin.com/in/ryszard-jellinek/
Agencja interaktywna JELLINEK https://jellinek.pl

Nie zapomnij o tym, by zajrzeć na stronę podcastu Firma On-Line.