Jeśli działasz w Internecie to zapewne słyszałeś o WordPressie. Albo o sklepie na WordPressie, albo o stronie czy blogu na WordPressie. To taki cms do zarządzania treścią, który z jednej strony jest prosty i daje ogromne możliwości, z drugiej strony to jego ogromna wada – łatwo przesadzić z wykorzystywaniem owych możliwości.

Dziś Agata ze swoim gościem Piotrem Całką porozmawia o … WordPressie rzecz jasna. To poniekąd będzie część cyklu “Na czym postawić sklep internetowy?” jednak Agata wraz z Piotrem wychodzili też poza tematy e-commerce i rozmawiali ogólnie o tej platformie.

W podcaście “Strona i sklep na WordPressie – nie taki diabeł straszny” poruszono m.in. takie tematy jak:

  • Sklep na WordPressie czy na woocommerce? Jaka nazwa jest poprawna?
  • WordPress to open source, podobnie jak Magento i PrestaShop. Jakie są różnice między tymi oprogramowaniami?
  • Dlaczego nie jakieś rozwiązanie Saas typu Shoper czy Shoplo?
  • Jak szybko możemy postawić sklep na WordPressie?
  • Czy wtyczki do WordPressa są bezpieczne?
  • Jak dbać o bezpieczeństwo witryny?
  • Ile kosztuje stworzenie sklepu na Woocommerce?
  • Jak wybrać osobę, która naprawdę zna się na WordPressie?
  • Dla kogo Woocommerce nie jest?
  • Czy WordPress nie jest dla dużych sklepów?
  • Na co zwracać uwagę przy wyborze szablonów?
  • Ile kosztuje sklep na WordPressie?
  • Czego warto się samemu nauczyć chcąc otworzyć sklep na WordPressie?
  • Czy aktualizacje są niebezpieczne?

Wtyczki WordPress  dla twórców kursów online:

Zalety WordPressa:

  • mniej wymagający od Magento
  • to także platforma blogowa
  • w porównaniu do rozwiązań SaaS jak np. Shoper, WP ma społeczność ludzi, która rozwija platformę, ponadto nie wiąże nas z dostawcą
  • łatwiej znaleźć kompetentnych programistów niż od Magento czy PrestaShop
  • pozwala na dostosowanie sklepu do naszych potrzeb praktycznie bez ograniczeń (pomijając rzecz jasna finanse)
  • pozwala na dużą elastyczność rozwoju sklepu
  • niska bariera wejścia, możemy praktycznie sami postawić sklep na WordPressie

WordPress wady także ma i to nawet kilka. Takie najpopularniejsze:

  • łatwo nauczyć się WordPressa i stać się „specjalistą”
  • częste aktualizacje wtyczek, przez co jeśli ktoś sam się boi to musi mieć pomoc do tego
  • podobno mniej bezpieczny od innych platform

O czym pamiętać mając sklep lub stronę na WordPressie:

  • regularne backupy
  • kopia zapasowa sklepu na innym serwerze, pod adresem ukrytym przed Google
  • robienie wszelkich zmian i aktualizacji na testowej wersji strony lub sklepu
  • nie instaluj gotowców do zabezpieczeń

Spotkania WordUp w Warszawie

Piotr Całka na Linkedin
InspireLabs
Sitecare.pl – opieka nad stronami i sklepami na WordPressie

Jeśli interesują Cię też inne platformy do e-commerce to przesłuchaj odcinki:

Nie zapomnij o tym, by odwiedzić stronę podcastu Firmy On-Line.