Przyjęło się, że właściciele firmy zajmują się zarządzaniem, a do pisania tekstów zatrudniają copywriterów. Następnie przestają się zupełnie interesować tym, jakie wpisy pojawiają się na ich stronie i w mediach społecznościowych. Zajmują się jedynie swoim zajęciem. Uznają, że copywriter wie, co robi i poradzi sobie samodzielnie. Nie do końca tak to powinno wyglądać. Co więcej, być może czasami warto, by przedsiębiorca samodzielnie pisał swoje teksty. Zostań z nami, by dowiedzieć się dlaczego.

Spójrz na to z drugiej strony

Abyś lepiej zrozumiał, o co mi chodzi, opiszę Ci, jak wygląda to z punktu widzenia copywritera. W momencie, w którym rozpoczynam współpracę z nowym klientem, zazwyczaj nie mam najmniejszego pojęcia o jego firmie. Jak w takiej sytuacji mam napisać dla niego dobry tekst?

Swoją pracę rozpoczynam zatem od rozmowy z właścicielem. To od niego muszę dowiedzieć się więcej na temat firmy, klientów i samej branży. Dzięki temu będę w stanie napisać lepszy i przede wszystkim skuteczny tekst. Jednakże dalej będą to jedynie informacje od właściciela. Nie zobaczę na własne oczy reakcji jego klientów oraz nie usłyszę rozmów, które odbywają się w sklepie. Co więcej, sam właściciel często jest zbyt zabiegany, by odpowiedzieć na wszystkie moje pytania. W takiej sytuacji jedyne co mogę zrobić, to poszukać więcej informacji w internecie. Zajmuje to bardzo dużo czasu, za który tak tylko przypomnę, to Ty płacisz. Co gorsza, zebrane informacje wcale nie muszą być prawdziwe! Jak zatem powinno to wyglądać?

Prawidłowa współpraca

Aby współpraca pomiędzy właścicielem i copywriterem przyniosła dobre skutki, musi być obustronna. Właściciel musi poświęcić odpowiednią ilość czasu na to, by prawidłowo przygotować copywritera do pisania. Musi go wdrożyć w swój świat i pokazać wizję firmy. Tylko w taki sposób copywriter będzie w stanie napisać prawidłowy tekst. Co więcej, jako właściciel powinieneś także poświęcić czas na to, by na bieżąco informować copywritera o zmianach w firmie i nowych pytaniach klientów. Jeżeli zauważysz, że któryś klient z rzędu pyta się o jakąś rzecz, warto powiadomić o tym copywritera. Wtedy będzie wiedział, że powinien napisać na ten temat nowy artykuł lub umieścić wyjaśnienie na stronie głównej.

Spróbuj samodzielnie

Widzisz więc, że taka prawidłowa współpraca zajmuje sporo czasu i wymaga częstego kontaktu. Zastanów się zatem, czy nie warto o niektórych rzeczach pisać samodzielnie. Prawdopodobnie teraz zastanawiasz się, o co w tym wszystkim chodzi. Wiesz już, że jestem copywriterem. To moja praca i dzięki niej zarabiam, a sugeruję Ci, byś zrezygnował z moich usług? Po części tak.

Nie chodzi mi o to, żebyś na stałe zrezygnował z zatrudniania copywriterów. Oboje wiemy, że nie miałbyś wystarczającej ilości czasu i zapewne chęci, by co chwilę pisać nowy artykuł. Prawdopodobnie skończyłoby się to na ich całkowitym braku. Jednakże Ty sam również powinieneś pisać! Dlaczego? Ponieważ nikt nie zna Twojej firmy, tak dobrze, jak Ty! W końcu to właściciel najlepiej zna klientów, ich problemy i potrzeby. Jest on także specjalistą w danej branży. Copywriter zajmuje się jedynie pisaniem i jak już wiesz, aby napisać dobry tekst, musi zebrać sporo informacji. Napisane przez Ciebie teksty będą zatem pomocne nie tylko dla klientów, ale także dla copywritera!

Przecież ja nie umiem pisać!

Zapewne odpowiedzią na pomysł z poprzedniego akapitu, jest ten nagłówek. Nie martw się, przecież nikt nie każe Ci samodzielnie udostępniać żadnych treści. Swój tekst możesz przesłać copywriterowi do sprawdzenia, zredagowania i udostępnienia.

Co więcej, w jednym z ostatnich artykułów poruszaliśmy temat strachu przed pisaniem. Jeżeli właśnie o tym myślisz, w momencie, w którym wspominamy Ci o samodzielnym pisaniu dla klientów, to znak, że również powinieneś go przeczytać. Dowiesz się z niego, jak łatwo pisać własne teksty i zobaczysz, że nie ma najmniejszych powodów do stresu.

Podsumowując

Teraz wiesz już, jak powinna wyglądać prawidłowa współpraca pomiędzy właścicielem firmy a copywriterem. Tylko w taki sposób oboje będziecie w stanie zapewnić klientom odpowiednie treści. Pamiętaj zatem, by poświęcić wystarczającą ilość czasu dla swojego copywritera. Zastanów się także, czy nie spróbować o niektórych kwestiach napisać samodzielnie. Wtedy Twoi klienci otrzymają odpowiedzi i rady z pierwszej ręki.