Audyt UX czy też inaczej audyt strony internetowej to temat zawsze aktualny i bardzo istotny z perspektywy wzrostu konwersji. I właśnie o audycie strony internetowej prowadząca podcast Firma On-Line Agata rozmawia z Damianem Ramsem, którego miałeś okazję poznać w 33 odcinku podcastu.
Poprzednim razem poruszono kwestie analityki, użyteczności, testów AB w ujęciu takim ogólnym. Dzisiejszy odcinek skupia się na tym, jak sprawdzić, dlaczego konwersja jest niska lub spada, jak przeprowadzić badania użyteczności strony i jakie narzędzia warto wykorzystać podczas audytu strony internetowej.
Z odcinka “FO 043 Czy twoja strona potrzebuje audytu UX?” dowiesz się:
- Czym jest audyt strony?
- Jakie są rodzaje audytów stron internetowych?
- Czym się różni audyt UX od audytu e-commerce?
- Kiedy warto wykonać audyt strony internetowej? Jakie są oznaki, że warto taki audyt wykonać?
- Czy audyt strony internetowej lub sklepu możemy wykonać sami?
- Jak poszukać specjalisty, który przeprowadzi audyt UX, jak zweryfikować czy zna się na robocie?
- Na co należy zwrócić uwagę podczas audytu strony internetowej?
- Czy istnieje dobra checklista rzeczy do sprawdzenia podczas audytu UX?
- Czym są badania z użytkownikami?
- Dlaczego warto przeprowadzać badania z użytkownikami podczas audytu strony internetowej?
- Czym jest heurystyka jeśli chodzi o UX stron internetowych?
- Ile osób powinno wziąć udział w badaniu z użytkownikami?
- Ile trwa badanie z użytkownikami?
- Jakie są wady i zalety nagrań zachowania użytkowników na stronie?
- Na czym polegają badania z użytkownikami?
- Jak zrobić badania z użytkownikami / testy użyteczności przy mniejszym budżecie?
- Jakie narzędzia wykorzystać w czasie audytu UX?
- Jak wybrać osobę/firmę zewnętrzną, która przeprowadzi audyt UX?
- Ile kosztuje Audyt UX?
Narzędzia przydatne podczas audytu UX:
- Smartlook
- HotJar
- Usability Hub
- Google Analytics
Książka, którą poleca Damian:
Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Steve Krug
Artykuły polecane przez Damiana dotyczące audytu UX:
- Analiza heurystyczna (ekspercka) w optymalizacji konwersji
- Badania użyteczności – przydatne, gdy chcesz zwiększyć konwersję
- Jak łatwo zwiększyć konwersję dzięki czytelności (+ lista 13 typowych błędów)
Damian w sieci:
Nie zapomnij o tym, by odwiedzić stronę podcastu Firma On-Line.