Spis treści
Z czym Ci się kojarzy Design Thinking i Service Design? Czy przed oczami masz samoprzylepne żółte lub kolorowe karteczki? Posłuchaj dla kogo i po co jest Design Thinking i Service Design.
O Service Design Thinking prowadząca Agata porozmawia dzisiaj z Kasią Młynarczyk. Kasia ramach swojej pracy MBA stworzyła koncept gastronomiczny Handelek, a teraz wraz z koleżanką z zespołu tworzy Akademię Service Design Thinking.
Z tego odcinka podcastu “Design Thinking i Service Design – dla kogo i po co?” dowiesz się:
- Czym jest Design Thinking i Service Design
- Czym jest Design Thinking od Service Design
- Skąd moda na Design Thinking?
- Gdzie ma zastosowanie Service Design i Design Thinking?
- Jak wykorzystać Design Thinking w e-commerce?
- Z jakich faz składa się podejście Design Thinking?
- Dla kogo jest Design Thinking, a dla kogo nie?
- Na czym w praktyce polega metoda myślenia projektowego?
- Ile trwa cały proces Design Thinking?
- Czym jest iteracja?
- Jak zaangażować w podejście Design Thinking osoby mocno introwertyczne lub niepotrafiące pracować w grupie?
- Kto powinien prowadzić grupę w metodzie DT?
- Czy każdy może być facylitatorem?
- Czy Design Thinking sprawdzi się w małych firmach?
- Jakie narzędzia wykorzystujemy w metodyce Design Thinking?
- Na czym polega faza empatyzacji vel eksploracji?
- Na czym polega faza ideacji?
- Na czym polega narzędzie/ćwiczenie szalone ósemki?
- Skąd kolorowe karteczki w Design Thinking?
- Jakie książki lub artykuły odnośnie Design Thinking warto przeczytać?
Narzędzia i metody stosowane w Design Thinking i Service Design :
Książki polecane przez Kasię:
- Twórcza odwaga. Otwórz się na Design Thinking – Kelley David , Kelley Tom – mówiąca o tym czym jest kreatywność
- Change by Design, How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation – Brown Tim – o tym jak zastosować Design Thinking w dotychczasowych metodach strategicznych, w biznesie. Pierwsza książka mówiąca kompleksowo o metodyce Design Thinking
- This is service design thinking – Marc Stickdorn – książka mocno teoteryczna
- This is Service Design Doing – Marc Stickdorn – pokazane jest jak na poszczególnych etapach różne narzędzia wykorzystać, jest też dużo przykładów organizacji, które tak działały
Katarzyna Młynarczyk w Internecie:
- Kasia na Linkedin
- Kasia na Facebook
- Akademia Service Design Thinking
- Metodyka Service Design w praktyce – opis powstania Handelka
Koniecznie zajrzyj na stronę podcastu Firma On-Line.