Internetowe Rewolucje to szkolenia przybliżające działanie narzędzi Google i uczące, w jaki sposób wykorzystać je w marketingu w internecie. Sprawdzą się przede wszystkim w przypadku przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają rozwijać swój biznes w sieci, jednak również osoby posiadające już podstawową wiedzę dzięki Internetowym Rewolucjom zyskują możliwość jej odświeżenia i utrwalenia.

Jak wygląda kurs Internetowe Rewolucje?

Wiedza w kursach przekazywana jest za pomocą filmików instruktażowych oraz ich transkrypcji, dzięki czemu osoba korzystająca ze szkolenia ma możliwość wybrania formy nauki, która bardziej jej odpowiada. Z bazy wiedzy można korzystać zarówno przy pomocy komputera, smartfona, jak i tabletu. Kurs zbudowany jest według schematu. Złożony jest z lekcji składających się na jeden temat, a każda z lekcji kończy się krótkim testem sprawdzającym. Po ukończeniu całego tematu można sprawdzić swoje możliwości, rozwiązując krótki test. W przypadku wskazania błędnych odpowiedzi istnieje możliwość ich skorygowania. Dzięki temu wiedzę można lepiej utrwalić i uczyć się na własnych błędach. Pod koniec szkolenia uczestnik ma natomiast możliwość rozwiązania testu, po którym uzyska certyfikat.

Czego można się nauczyć?

Kurs przybliża przede wszystkim zagadnienia związane z reklamami w sieci czy zasadami SEO. Ze szkolenia przedsiębiorca dowie się także, jak zadbać o swoją obecność w wyszukiwarkach, docierać do klientów lokalnych, a także jak wykorzystywać mailing do zwiększania swoich zasięgów oraz w jaki sposób korzystać z analityki czy mediów społecznościowych. Internetowe Rewolucje na rynku istnieją już od kilku lat. Narzędzie to jest stale rozwijane, by jak najlepiej odpowiadało potrzebom współczesnych przedsiębiorców i było jak najlepiej dopasowane do aktualnych możliwości marketingu internetowego. W styczniu 2020 roku w ramach Internetowych Rewolucji dostępnych jest 25 szkoleń, które trwają od 1 godziny do nawet 40 godzin w przypadku całego kursu. Szkolenia podzielone są na moduły, które zawierają określoną liczbę tematów. Przedsiębiorca, który zdecyduje się poszerzyć swoją wiedzę z marketingu przy pomocy Internetowych Rewolucji, podczas kursu będzie poruszał się w takiej tematyce jak analityka internetowa, strategia biznesowa, content marketing, reklamy w sieci, e-commerce, e-mail marketing, marketing lokalny, marketing na urządzeniach mobilnych, SEM, SEO, marketing w mediach społecznościowych, wideo w marketingu oraz optymalizacja stron internetowych.

Dla kogo są Internetowe Rewolucje?

Szkolenia dla firm od Internetowe Rewolucje skierowane są dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub dla mniejszych przedsiębiorców. To przydane narzędzie dla osób dopiero zdobywających doświadczenie na polu marketingowym. Skorzystają jednak na nim również osoby, które chcą zdobyć podstawową wiedzę w jakiejś dziedzinie, by potem – mając solidne podstawy – dalej rozwijać swoje umiejętności.

Szkolenia dla firm okażą się przydatne także w przypadku osób, które są już obecne na rynku, ale dzięki wykorzystaniu potencjału internetu chcą rozwijać swój biznes i lepiej go promować. Do kursu warto więc podejść, jeśli myśli się poważnie o rozwoju swojego biznesu w internecie.

Szeroka baza wiedzy jest świetnym wprowadzeniem do marketingu online. Może być także dobrym wstępem do uzyskania bardziej zaawansowanych certyfikatów jak na przykład Google Ads czy Analytics.

O zdobyciu podstawowej wiedzy powinny zresztą pomyśleć nawet osoby, które nie zajmują się marketingiem online w swojej firmie. Większość biznesów prowadzonych jest we współpracy z zewnętrznymi podmiotami. Wiedza z zakresu marketingu internetowego znacznie ułatwi więc współpracę, a także pozwoli lepiej zrozumieć potrzeby i metody działania.

Certyfikat Internetowych Rewolucji

Pod koniec kursu uczestnik ma możliwość przystąpienia do testu końcowego, by otrzymać certyfikat. Do testu można przystępować wielokrotnie, dlatego nie ma powodów do obaw, gdy test za pierwszym razem nie zostanie rozwiązany prawidłowo. Po ukończeniu kursu przedsiębiorca otrzyma certyfikat, na którym znajdzie się jego imię i nazwisko, data wystawienia oraz logo Google Internetowe Rewolucje i IAB Europe.

26 modułów, kompleksowa wiedza

Pierwsze moduły kursu mają za zadanie wprowadzić przedsiębiorcę w świat marketingu online. Moduł „możliwości w internecie” jest wstępem, który wskazuje możliwości czekające w świecie wirtualnym. Moduł „Twoje pierwsze kroki w drodze do sukcesu online” przybliży natomiast wiadomości z zakresu ustalania celów działalności internetowej, sposobów zaistnienia w sieci, analizy działalności sieci czy dbałości o marketing firmy w internecie. Z kolejnego modułu przedsiębiorca może dowiedzieć się, jakie są metody promocji online, poznać działanie witryn internetowych czy dowiedzieć się, jak tworzyć witrynę przyjazną dla użytkownika. Dalsza część szkolenia przybliży natomiast możliwości budowania obecności w internecie, wyróżnienia się na tle konkurencji czy ułatwienia znajdywania swojej strony wyszukiwarkom dzięki odpowiedniemu korzystaniu z SEO i dobieraniu właściwych słów kluczowych oraz korzystania z innych witryn do promocji własnej.

Przedsiębiorca pozna również możliwości promowania się na rynku lokalnym i dowie się, jak dotrzeć do klientów przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych czy SEO. Internetowe Rewolucje skupiają się jednak także na innych narzędziach, które obecnie mają ogromne znaczenie w marketingu online. Chodzi tu przede wszystkim o media społecznościowe.

Przedsiębiorca powinien wiedzieć, jakie możliwości są z nimi związane, jak z nich korzystać, by przyciągnąć klientów, jak tworzyć długoterminowy plan działania w social media i jak oceniać swoją aktywność w serwisach. Oprócz tego nabędzie także praktyczną wiedzę pozwalającą mu wykorzystywać filmy do rozwoju swojego biznesu, tworzyć i promować wideo oraz mierzyć skuteczność działań.

Szkolenia dla firm pozwolą także odkryć możliwości urządzeń przenośnych, w pełni wykorzystać ich potencjał, a także korzystać z marketingu treści, e-mail marketingu czy czerpać korzyści z analityki internetowej, dzięki wyciąganiu na podstawie danych odpowiednich wniosków.

Na koniec szkolenia przedsiębiorca dowie się, jak zbudować sklep internetowy, zwiększyć sprzedaż w internecie, a nawet rozwijać się międzynarodowo.

Internetowe rewolucje od Google to jedno ze szkoleń, które ciągle ewoluuje i się rozwija, warto więc nadmienić, że artykuł ten powstał w styczniu 2020. Szkolenie od Google raczej zawsze będzie omawiało zagadnienia marketingu on-line. Należy jednak mieć na uwadze szybkość rozwoju technologii, która powoduje, że moduły mogą się w przyszłości zmieniać.