Spis treści
Prawdopodobnie każdy przedsiębiorca zastanawia się nad tym, jak opisać swoje produkty lub usługi, by przekonać klienta do ich zakupu. Oczywiście w takiej sytuacji może skorzystać z pomocy copywritera. Nie zawsze jednak posiada na to odpowiedni budżet. Z tego względu, warto znać, chociaż podstawowe zasady, które pomogą przy takim zadaniu.
Dobry opis od zawsze stanowił istotny element sprzedażowy. Jednakże, w obecnych czasach, w których konkurencja na rynku jest ogromna, a każdy może sprawdzić podobne produkty w internetowych porównywarkach, przekonujący opis zyskał jeszcze większą moc. W takim razie, jak pisać, by sprzedać produkt?
Perswazja kluczem do sukcesu
Przy tym zadaniu niezwykle pomocna będzie umiejętność perswazji. I prosimy o to, by nie mylić jej z manipulacją. Wiemy, że te dwa określenia są bardzo często używane jako synonimy, jednak jest to błędem. Wynika to z podstawowych różnic pomiędzy tymi pojęciami.
Celem manipulacji jest nakłonienie danej osoby do działania, które jest sprzeczne z jej interesem. Jedyną osobą, która korzysta z takiej sytuacji, jest sam manipulator. A przecież to nie jest naszym celem. Załóżmy, że udałoby Ci się zmanipulować kogoś do zakupu Twojego produktu. Jeżeli dany produkt nie przyniósłby tej osobie korzyści, nie byłaby ona z niego zadowolona. Oznacza to, że nie kupiłaby go ponownie, nie polecałaby go znajomym i nie wypowiadałaby się pozytywnie na jego temat w internecie. Sam widzisz, że przyniosłoby to więcej problemów, niż korzyści.
Perswazja natomiast jest umiejętnością wywierania wpływu na innych, jednakże w odróżnieniu od manipulacji, przekonanie kogoś do własnych racji, nie szkodzi tej osobie. Wręcz przeciwnie. Chodzi w niej o to, by mówić prawdę na temat danego produktu, ale prawidłowo argumentować jego zakup. Jej celem jest uświadomienie danej osoby w tym, że produkt przyniesie jej prawdziwe korzyści. Jak zatem wykorzystać perswazję w naszych tekstach?
5 rad, które pomogą Ci napisać przekonujący tekst
Wymienimy teraz nasze rady i kluczowe elementy, które powinny znaleźć się w każdym tekście.
Pisząc, myśl o kliencie
Chcąc skutecznie przekonać klientów do zakupu, należy najpierw ich sobie wyobrazić. Zastanów się, kim jest Twój potencjalny odbiorca? Czego szuka? Jakie są jego potrzeby? Następnie spróbuj napisać tekst właśnie pod tego klienta. Pamiętaj, że klient kupuje produkt dla własnej korzyści. W takim razie najbardziej będzie interesowało go to, jakie zalety i korzyści przyniesie mu taki zakup. Aby ułatwić sobie to zadanie, możesz postawić się na jego miejscu. Pomyśl o tym, na co Ty zwracasz uwagę podczas zakupów.
Rozwiąż problem klienta
Pamiętaj o tym, że klient szuka produktu, który rozwiąże jego problem. Może poszukiwać nowego materaca, ponieważ śpiąc na poprzednim, budzi się z bólem pleców. A może po prostu szuka nowej gry planszowej, ponieważ znudziły mu się te, które posiada w domu. Niezależnie od problemu, pokaż mu, jak łatwo Twój produkt, jest w stanie mu pomóc i zmienić jego sytuację. Zapewnij mu realne rozwiązanie problemu.
Pisz w sposób prosty i zrozumiały dla każdego
Prostota jest zawsze najlepszym wyborem. Pisząc tekst, nie używaj zbyt często fachowego słownictwa, którego większość Twoich klientów nie zrozumie. Staraj się pisać na temat i największą uwagę skupiaj na konkretach, a nie upiększeniach tekstu. Nie używaj także zapychaczy, ponieważ w przyciągającym opisie wcale nie liczy się długość tekstu. Stawiaj na jego jakość.
Wywieraj wpływ na emocje czytelnika
Oddziaływanie na emocje czytelnika gwarantuje to, że przez dłuższy czas zapamięta on Twój tekst i produkt. Postaraj się zatem wpłynąć na jego zmysły, a Twoją ofertę napisz tak, by kojarzyła się czytelnikowi z pozytywnymi emocjami i wzbudzała jego pożądanie.
Dołącz wiarygodne zdjęcia
Zakłada się, że około 65% populacji stanowią wzrokowcy. Zadbaj zatem o to, by w swoich tekstach zawierać zdjęcia, które w prawdziwy sposób pokazują Twój produkt lub usługę. Na takich zdjęciach powinny być widoczne najważniejsze detale i cechy produktu. Bardzo istotne jest również to, by kolor produktu ukazany na zdjęciach odpowiadał temu, który widzimy w rzeczywistości. Pamiętaj, że klient zamawiający produkt przez internet, zobaczy go pierwszy raz u siebie w domu już po dokonaniu zakupu. Chce, by wyglądał identycznie, jak na zdjęciach.
Podsumowując
Teraz wiesz już, jakie elementy powinny znaleźć się w Twoim tekście, by był on przekonujący dla klientów. Pamiętaj, że na pierwszym miejscu powinieneś stawiać klienta, jego potrzeby, a także korzyści, które otrzyma z zakupu produktów Twojej firmy. Zadowolony z zakupów klient, z pewnością poleci Twoje produkty i ponownie odwiedzi Twoją stronę.