Spis treści
Firmy coraz chętniej korzystają z Google Ads. Nie powinno to nikogo dziwić, w końcu jest to niezwykle potężne narzędzie. Ludzie cenią je również za to, że mogą w nim bardzo szybko sprawdzić efekty przeprowadzanych przez siebie kampanii. W przeciwieństwie do na przykład pozycjonowania, w którym zmiany są widoczne dopiero po kilku miesiącach. Z tych powodów coraz więcej osób przekonuje się do wykorzystywania Google Ads w swoich strategiach marketingowych. W tym gronie znajdują się także przedsiębiorcy, którzy nie mają doświadczenia w marketingu i w samych Google Adsach. Między innymi to właśnie dla nich Google Ads wprowadziło kampanie inteligentne w sieci reklamowej. Na czym one polegają?
O co chodzi w kampaniach inteligentnych w Google Ads?
Kampanie inteligentne w sieci reklamowej w Google Ads pojawiły się już w 2017 roku. Głównym celem ich wprowadzenia było zautomatyzowanie działań reklamodawców. Dzięki nim, osoby korzystające z Google Ads mogą w bardzo szybki i prosty sposób tworzyć i następnie optymalizować swoje kampanie. Ba, wiele kroków nie wymaga nawet udziału tych reklamodawców — kampanie inteligentne wykonują mnóstwo pracy samodzielnie!
Aby wyjaśnić to jeszcze lepiej, omówmy standardowy sposób tworzenia kampanii w sieci reklamowej. Reklamodawca musiał samodzielnie wskazać wybraną przez siebie grupę docelową, sposób kierowania reklam, a nawet stworzyć strategię samodzielnego ustalania stawek. Co więcej, musiał on także samodzielnie zaprojektować reklamy. Wszystkie z tych wymienionych kroków dają wiele możliwości i ogromną kontrolę nad kampanią. Niestety, ale przy tym zajmują mnóstwo czasu, którego brakuje w każdej firmie. Szczególnie jeśli osoba zajmująca się kampaniami Google Ads jest także odpowiedzialna za inne kwestie. Nie zapominajmy także o osobach mniej doświadczonych, które mogłyby popełnić masę błędów podczas ustawiania kampanii. Na szczęście z pomocą przyszły kampanie inteligentne w Google Ads.
Jak działają kampanie inteligentne?
Kampanie inteligentne wykorzystują zebrane przez Google dane o użytkownikach. Dzięki tym danym algorytmy Google mogą samodzielnie zarządzać zasobami reklam dostarczonymi przez Ciebie do Google Ads. Co więcej, tego typu kampanie umożliwiają wyświetlanie Twoich reklam w praktycznie każdym dostępnym formacie. W ten sposób reklamy docierają do odbiorców znajdujących się na różnych urządzeniach, stronach oraz etapach ścieżki zakupowej.
Warto mieć na uwadze to, że kampanię inteligentną w sieci reklamowej możemy uruchomić jedynie w przypadku 4 celów kampanii: sprzedaży, potencjalnych klientów, ruchu w witrynie lub ostatniej opcji bez wyboru celu.
Ten rodzaj kampanii korzysta z 3 rozwiązań: automatycznego określania stawek, automatycznego tworzenia reklam oraz automatycznego kierowania. Omówmy teraz każde z nich.
Określanie stawek
Automatyczne określanie stawek bazuje na docelowym, wybranym przez Ciebie CPA. Kampanie inteligentne optymalizują stawki w każdej aukcji reklamowej — wyliczają prawdopodobieństwo dokonania konwersji. Tam, gdzie prawdopodobieństwo dokonania konwersji będzie duże, system kampanii ustawi konkurencyjne stawki, a tam, gdzie będą niewielkie szanse na konwersję, system obniży stawki.
Tworzenie reklam
Twoim zadaniem jest dostarczenie do systemu kampanii wybranych przez Ciebie zasobów (nagłówków, tekstów reklam, obrazów i loga). Na ich podstawie kampania samodzielnie stworzy reklamy pasujące do większości przestrzeni reklamowych. Dzięki temu nie musisz na własną rękę tworzyć wielu reklam, które wyglądem, ułożeniem i wielkością dopasują się do konkretnych przestrzeni reklamowych.
Kierowanie
Systemy uczące się Google samodzielnie znajdą miejsca, w których Twoja kampania będzie najskuteczniejsza. Kampanie inteligentne wykorzystują w tym celu dwie metody kierowania: automatyczny remarketing (kampania będzie kierowana do osób, które odwiedzały już Twoją stronę) oraz automatyczne kierowanie (pozyskanie nowych klientów, którzy mogli nie słyszeć o Twojej marce). Istnieje jeszcze trzecia opcja kierowania, o której musimy wspomnieć. Chodzi o dynamiczne pozyskiwanie nowych klientów. Jednakże, aby skorzystać z tej opcji, musisz samodzielnie wgrać plik zebranych przez Ciebie danych do Google Ads. Wtedy, korzystając z dostarczonych danych, kampania inteligenta dopasuje zasoby reklamy do odpowiednich użytkowników.
Należy mieć na uwadze to, że Google rozpocznie optymalizację reklam dopiero po okresie tak zwanego „uczenia się” kampanii przez algorytmy Google. Ile czasu zajmuje ta nauka? Okres ten trwa minimum 15 dni lub do momentu, w którym Twoja kampania zdobędzie 50 konwersji.
Czego nie zrobisz w kampanii inteligentnej?
Tego typu kampanie nie pozwalają na:
- samodzielne ustalanie stawek
- ustawianie metod wyświetlania/urządzeń wyświetlania
- kierowanie ręczne
- ręczne tworzenie reklam
- późniejsze przekształcenie reklamy inteligentnej w inny rodzaj kampanii w sieci reklamowej
Jeżeli zatem zależy Ci na korzystaniu z którejś z wymienionych powyżej opcji, musisz zdecydować się na inny rodzaj kampanii.
Największe zalety kampanii inteligentnych w Google Ads
Zakładamy, że po przeczytaniu powyższej części artykułu, w Twojej głowie już pojawiło się kilka zalet. Z tego powodu my wymienimy tylko 3 największe zalety kampanii inteligentnych w Google Ads.
1. Niezwykle skuteczna kampania stworzona tylko w kilka chwil
W kampanii inteligentnej musisz wybrać jedynie kilka elementów reklam, takich jak nagłówki, teksty reklam, logo Twojej firmy i obrazy. Następnie możesz zająć się innymi obowiązkami, a Google Ads samodzielnie przyciągnie największą możliwą liczbę klientów w ramach określonej przez Ciebie stawki CPA i wybranego budżetu.
2. Dotarcie do najlepiej dobranych odbiorców
Kampanie inteligentne korzystają z automatycznego określania stawek za kliknięcie i automatycznego kierowania. Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć do odbiorców najbardziej skłonnych do dokonania konwersji. W ten sposób uzyskasz maksymalną liczbę konwersji przy ustalonym przez Ciebie budżecie.
3. Zdecydowane ułatwienie tworzenia kampanii
Tego typu kampanie potrzebują kilku dni na dokonanie automatycznej optymalizacji. Innymi słowy, w ciągu kilku dni Twoja kampania inteligentna wybierze kombinacje najskuteczniejszych dostarczonych przez Ciebie zasobów. Dowiesz się, które teksty reklamy, nagłówki i obrazy najbardziej przyciągają uwagę odbiorców. Zdobytą w ten sposób wiedzę możesz wykorzystać także podczas tworzenia następnych kampanii.
Kto i kiedy z pewnością powinien z nich skorzystać?
Kampanie inteligentne w sieci reklamowej w Google Ads z pewnością przydadzą się osobom początkującym i tym bardzo zapracowanym. Jest to świetne rozwiązanie, szczególnie jeśli:
- korzystasz ze śledzenia konwersji i spełniasz wymagania związane z minimalną liczbą konwersji (Twoje konto reklamowe w ciągu ostatnich 30 dni musi odnotować minimum 50 konwersji w sieci reklamowej lub 100 wyników w sieci wyszukiwania)
- poszukujesz szybkiej i niezwykle skutecznej kampanii
- prowadzisz kampanię z ręcznym kierowaniem, ale zależy Ci na znalezieniu nowych klientów
- ograniczasz się do remarketingu, a chcesz dotrzeć do odbiorców znajdujących się na wcześniejszych etapach dokonywania zakupów
Kampanie inteligentne w Google Ads — podsumowanie
Mamy nadzieję, że teraz już widzisz, że warto wprowadzić kampanie inteligentne w Google Ads także w Twojej firmie. Dzięki nim możesz zyskać masę czasu, a Twoje reklamy mogą skutecznie dotrzeć do wielu odbiorców. Co więcej, pamiętaj, że tak jak w przypadku wszystkich reklam w Google Ads, płacisz jedynie za efekt (czyli kliknięcie w reklamę). A co z osobami, które lubią korzystać ze standardowych typów reklam? Nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać zarówno ze standardowych rozwiązań, jak i inteligentnych kampanii w sieci reklamowej.