Artykuły sponsorowane to jedna z lepszych ścieżek w budowaniu linkowania dla strony, ale również docieraniu do większej liczby potencjalnych odbiorców. To jeden ze sposobów wykorzystywanych w działaniach zewnętrznych SEO dla strony internetowej. Dzisiaj zajmiemy się dwiema popularnymi platformami do artykułów sponsorowanych. Dowiesz się, czym są te platformy i do czego służą.

Po co Ci artykuły sponsorowane?

Zacznijmy od tego, że artykuły sponsorowane możemy podzielić na dwie kategorie. Jest to dla Ciebie ważne, ponieważ wybór zależy od celu, jaki chcesz zrealizować za pomocą artykułów sponsorowanych. Pierwszy cel to pozyskanie linków do Twojej strony, a w drugiej kolejności ruchu. W takim układzie ważna jest moc strony, a ruch jest jednym z kilku czynników. Natomiast, jeśli zależy Ci na pozyskaniu ruchu na Twojej stronie i budowaniu świadomości marki, to czynnik, jakim jest ruch powinien znaleźć się na pierwszym miejscu. Dzisiaj jednak obie te rzeczy można łatwo połączyć, korzystając z platform do artykułów sponsorowanych.

Najpopularniejsze platformy do artykułów sponsorowanych, z których warto korzystać

W Internecie można znaleźć bardzo dużo platform zrzeszających wydawców (osoba, na której stronie pojawi się artykuł z linkiem do Twojej strony) i reklamodawców (Ty). Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, które oprócz zamawiania samych artykułów sponsorowanych oferują szereg innych możliwości. Dzisiaj na tapet weźmiemy dwie najpopularniejsze platformy, a będzie to Linkhouse i WhitePress. Dowiesz się także, czym się różnią. Chociaż z pozoru możesz pomyśleć, że są identyczne.

Linkhouse

Linkhouse

Platforma, w której zamówisz artykuły sponsorowane na polski i zagraniczny rynek. Baza stron to Linkhouse to ponad 22000 serwisów (połowa zagraniczne), które z łatwością dopasujesz do profilu swojej strony. W bazie wystarczy, że zaznaczysz kategorię, jaka Cię interesuje np. biznes. Wyświetlą Ci się wszystkie serwisy, które oferują umieszczenie artykułu sponsorowanego. Wystarczy, że wybierzesz odpowiadającą Ci stronę i dokonasz zamówienia. Masz dwie możliwości; tańsza to zakup artykułu sponsorowanego, który sam dostarczysz wydawcy, a drugi – droższy, to zakup artykułu, który napisze wydawca strony i umieści w nim podane przez Ciebie linki.

W platformie jest wbudowane narzędzie, które umożliwia Ci sprawdzenie statystyk strony, na której zamówiłeś umieszczenie artykułu. Oprócz samych artykułów możesz zamówić linki tematyczne, a także skorzystać z bogatej oferty linkbuildingu. Wszystko zależy od celu, jaki sobie ustalisz. Na uwagę zasługuje również możliwość utworzenia projektów, do których przypiszesz zamówione artykułu, a także możliwość zgłaszania uwag do zamówień bezpośrednio z poziomu panelu reklamodawcy.

WhitePress

To również platforma, na której zamówisz artykuł sponsorowany. WhitePress skupia w sobie również influencerów i dziennikarzy (copywriterów). Znajdziesz w niej dużo możliwości, począwszy od artykułów sponsorowanych, po influencer marketing. WhitePress to baza 18700 portalów i blogów, na których masz możliwość zamówienia publikacji artykułu sponsorowanego. Tak samo jak w Linkhouse możesz dostarczyć artykuł samemu lub zamówić publikację artykułu z jego utworzeniem. WhitePress oferuje również możliwość współpracy z influencerami, czyli umożliwia Ci prowadzenie kampanii influencer marketing dla Twojej firmy.

Czym różni się Linkhouse od WhitePress?

Na obu zamówisz artykuły sponsorowane z możliwością umieszczenia w nich linków. Podstawą, która różni obie platformy jest cel, w jakim zamierzasz zamówić artykuły. Linkhouse został stworzony przez profesjonalistów zajmujących się pozycjonowaniem i w zasadzie w głównej mierze takie artykuły sponsorowane tam zamówisz. Ceny są nieco niższe niż w WhitePress, co również przekłada się na merytorykę artykułów. Oczywiście te z Linkhouse nie są niskiej jakości, są dobre, ale do celów pozycjonerskich.

WhitePress natomiast swoją działalność zaczął od PR i tacy ludzie stworzyli tę platformę. Ceny artykułów na WhitePress są dużo wyższe niż w Linkhouse, ale głównie dlatego, że artykuły mają wysoką jakość merytoryczną, dzięki czemu zamówisz tam nawet artykuł ekspercki. Ponadto w WhitePress otrzymujesz dedykowanego opiekuna, który pomoże Ci stworzyć strategię influencer marketing i zajmie się nią od podstaw. To spora różnica pomiędzy obiema platformami do artykułów sponsorowanych.

Linkhouse czy WhitePress, która z platform jest lepsza?

Nie możemy stwierdzić, że któraś z nich jest gorsza, a to dlatego, że obie przydadzą Ci się na innych etapach pozycjonowania. Z Linkhouse polecamy Ci korzystać wtedy, kiedy potrzebujesz zdobyć linki zewnętrzne do swojej strony, czyli podczas wykonywania linkbuildingu. Natomiast WhitePress możesz wykorzystać do budowania świadomości marki i docierania do potencjalnych klientów, którzy będą zainteresowani Twoimi usługami, czy produktami. Reasumując, obie platformy są dobre, ale przydatne na innych etapach prowadzenia działań i służą do realizacji dwóch różnych założeń.