Narzędzia social media marketingu pomagają w kreacji i wizualizacji pomysłów. Dzięki nim w bardzo prosty sposób możesz ułatwić swoją pracę. Chociaż narzędzia, które Ci dzisiaj przedstawimy są już raczej dość popularne, to i tak uważamy, że są jednymi z lepszych narzędzi, którym warto poświęcić swoją uwagę.

Narzędzia social media marketingu – nasze Top 3

Pierwsze z nich to Canva. Narzędzie do tworzenia grafik, które będzie umiał obsługiwać nawet laik i osoba niezwiązana z grafiką! Canva występuje w dwóch wersjach; darmowej i płatnej. Wersja PRO sprawdzi się w momencie, kiedy potrzebujesz wykonywać dużo projektów dla różnych klientów. Na użytek własny, czy dla kilku fanpage’y, czy innych celów w zupełności wystarczy Ci darmowa wersja. Uważamy, że jest to jedno z lepszych narzędzi online do tworzenia grafik, które ma również aplikację na telefon. W Canvie stworzysz własne projekty lub możesz korzystać z gotowych szablonów, których jest bardzo dużo. Co ciekawe masz możliwość stworzenia nie tylko grafik do social mediów, ale również CV, raportów, chcecklist, a nawet e-booka.

W Canvie można zrobić prawie wszystko!

Szablony w Canvie są podzielone na kategorie, a te z kolei na podkategorie. Dzięki temu jeszcze łatwiej jest wybrać odpowiednią templatkę (szablon) i rozmiar grafiki. Główne kategorie prezentujemy poniżej, resztę zostawimy Tobie do odkrycia.

  • Media społecznościowe
  • Prywatne
  • Biznes
  • Marketing
  • Edukacja
  • Najpopularniejsze

Przykładowy szablon, który możesz wykorzystać. Zmienić całkowicie lub tak, jak na przykładzie poniżej tylko treść i zdjęcie.

Jeśli chcesz się wybić nad konkurencję i pragniesz wiedzieć, co w trawie piszczy, to BuzzSumo Ci w tym pomoże. Stworzysz świetne treści na podstawie wyszukiwania najpopularniejszych tematów. Dzięki BuzzSumo dowiesz się, jakie treści w danej branży są najchętniej czytane i co lubi czytać społeczeństwo. Dzięki temu dopasujesz treść do potencjalnej grupy odbiorców i sprawisz, że ludzie będą chętniej odwiedzać Twoją stronę. To jednak nie wszystkie możliwości tego narzędzia! Dzięki BuzzSumo możesz analizować i monitorować konkurencję, co zdecydowanie ułatwi Ci pracę nad działaniami wyróżniającymi Twoją markę na tle konkurencji. Możesz zrobić nawet coś podobnego, wystarczy, że zrobisz to lepiej. 

  • Odkrywanie treści
  • Monitorowanie
  • Analiza konkurencji
  • Najpopularniejsze tematy
  • Zasięgi i działania innych osób w sieci z danej branży

Tego narzędzia do social media marketingu powinieneś spróbować chociaż raz! Gwarantujemy, że nie będziesz chciał już się od niego uwolnić. Kolejne, trzecie narzędzie, które wybraliśmy to skracacz linków. Bardzo popularny Bitly.

Dzięki temu narzędziu każdy link może prezentować się dobrze i nie naruszać estetyki wpisów. Może jeszcze tego nie wiesz, ale użytkownicy social mediów nie lubią długich linków. Chętniej klikają krótkie linki. Właśnie dlatego polecamy Ci Bitly. Co więcej, to narzędzie przyda Ci się również, jeśli branża lub profile, którymi się zajmujesz, muszą być eleganckie i na poziomie. To znaczy, muszą mieć nienaganną prezencję i zachować swego rodzaju powagę dla firmy. Długi link nie będzie wyglądał dobrze. 

Wklejasz link, który chcesz skrócić, klikasz shorten i gotowe!

Oczywiście Bitly również ma wersję płatną i darmową. A jego funkcjonalność to nie tylko skracanie linków. To również narzędzie, które umożliwia Ci ich monitorowanie, a dokładniej:

  • ich liczbę w wybranym przedziale czasowym,
  • wartość (i liczbę) sprzedaży, które wygenerowały w wybranym czasie,
  • ich źródło wejścia w link

W Internecie znajdziesz jeszcze mnóstwo innych propozycji, a narzędzia social media marketingu najlepiej jest dopasować do własnych preferencji. Wymienione przez to narzędzia dość popularne i takie, które sprawdzą się praktycznie w każdej branży. Jednak sporo narzędzi dostępnych w Internecie wymaga dopasowania do branży pod względem najbardziej pożądanych przez Ciebie funkcjonalności.