Spis treści
Czy warto odkrywać nowe możliwości reklamy? Czy budowanie wizerunku i obecności marki na rynku ma sens na TikToku? Czy aplikacja dla nastolatków, w jakikolwiek sposób może pomóc Ci w biznesie?
Zostań z nami do końca i sprawdź, czy warto zawracać sobie głowę TikTokiem.
Czym jest TikTok?
TikTok to aplikacja do udostępniania wideo podobna do Snapchata i Instagrama, która pozwala użytkownikom publikować klipy o długości od 15 , 60 sekund do 3 minut. Zwykle z muzyką lub dialogiem i napisami. Filmy można wyszukiwać za pomocą hashtagów i udostępniać innym. Zapisywać, czy nagrywać *stiche i *duety. Komentować i odpowiadać użytkownikom za pomocą filmów.
- Stich – kontr odpowiedź na film danego użytkownika.
- Duet – wykonanie czegoś z autorem filmu, nagranie swojej wersji.
Stich i duet można nagrać tylko wtedy, kiedy autor filmu wyrazi na to zgodę. Tak samo jest z komentarzami.
TT jest najczęściej pobieraną aplikacją na świecie w pierwszym kwartale 2020 r. Ogólnie została pobrana około 2 miliardy razy, a jej baza użytkowników jest młoda, z 41% między 16 a 24 rokiem życia.
tłumaczenie z treści oryginalnej; https://www.theguardian.com/
Chociaż większość odbiorców stanowią młode osoby, to równie spore grono użytkowników znajduje się w przedziale wiekowym 30-40 lat.
Jaki kontent króluje na TikToku?
Powszechnie uważa się, że to zbiorowisko głupawych filmików, dziwnych wyzwań i contentu, który służy rozrywce. Często bywa kontrowersyjny, a także wymagający samokrytycyzmu i sporego dystansu do siebie. Jeśli jednak dobrze pozna się aplikację, nauczy wyszukiwać filmy za pomocą hashtagów, to można znaleźć bardzo ciekawe i przydatne rzeczy. Między innymi tutoriale, poradniki, DIY, czy ciekawostki z różnych branż.
W tym miejscu warto się jednak zastanowić, czy rzeczywiście chcesz promować się między głupotami (nazwijmy rzeczy po imieniu). Filmy wyświetlają się w dwóch sekcjach DC (dla Ciebie) i obserwowani. Dla Ciebie to sekcja, w której Tik Tok proponuje filmy użytkownikom.
Rodzaje kont na TikToku
TikTok udostępnia 2 typy konta. Pierwsze dla zwykłych użytkowników, którzy chcą być biernymi obserwatorami, lub nagrywać zwykłe filmiki. Czy nie są związani z żadną marką, branżą i firmą. Jest to konto osobiste. Drugim typem konta jest konto biznesowe, w którym wybiera się kategorię opisującą to, co będziesz tworzyć. Z tego konta korzystają influencerzy, marki i właściciele małych firm. Ma ono możliwość sprawdzania statystyk tak jak w przypadku konta osobistego. Jednak w koncie biznesowym statystyki są bardziej rozbudowane.
Dają możliwość sprawdzenia konkretnych elementów takich jak wyświetlenia filmu, profilu, polubienia, czy komentarze. W okresie 7, 28, lub 60 dni, lub w niestandardowym okresie. Dodatkowo istnieje „Kreatywne Centrum Biznesu”, które jest zbiorem popularnych treści biznesowych, a także takich, które mają najwięcej interakcji z użytkownikami.
Typ konta możesz zmienić w każdej chwili w ustawieniach.
Przykładowe statystyki dla konta osobistego
Przykładowe statystyki dla konta biznesowego
TikTok for Business
TikTok sam od siebie nie jest również obojętne na obecność firm na platformie. Istnieje bowiem coś takiego jak TikTok for Business, a jego przewodnim hasłem jest: nie rób reklam, twórz TikToki, połączenia. Twórz nowe trendy i zainteresowania. Chodzi o to, że oprócz reklamy zdobycie społeczności i zaangażowanie uzyskasz poprzez tworzenie dopasowanego contentu na TikToku.
Na tej stronie https://www.tiktok.com/business/en znajdziesz również wiele przykładowy o historii marek, które dzięki obecności na TikToku zyskały na popularności i zwiększyły swoją rozpoznawalność, ilość zakupów danego produktu czy usługi. Ponadto znajdziesz też filmy instruktażowe, poradniki, a także wiele inspiracji do prowadzenia biznesowego TikToka.
Piksel TikToka?
Co więcej, TikTok for Business ma własny piksel, który możesz umieścić na swojej stronie internetowej. Działa na tej samej zasadzie co piksel Facebooka.
Piksel to mały fragment kodu, który umieszczasz w swojej witrynie, aby pomóc Ci znaleźć nowych klientów, zoptymalizować kampanie i mierzyć skuteczność reklam. Za pomocą piksela możesz śledzić działania odwiedzających witrynę, takie jak „wyświetl stronę” lub „kup”, i tworzyć segmenty odbiorców, aby ponownie zaangażować poprzednich użytkowników witryny lub modelować grupy podobnych odbiorców w celu znalezienia nowych klientów.
przetłumaczone z oryginalnej treści: https://ads.tiktok.com/help/article?aid=9663
Co możesz reklamować na TikToku?
Wszystko to, co jest zgodne z regulaminem TikToka, a także będzie promowało twoją markę. Mogą być to produkty, usługi, czy reklamy zachęcające do wizyty na stronie, w sklepie stacjonarnym czy sklepie internetowym.
Pamiętaj również, że reklamy na TikToku muszą być bardzo przemyślane pod względem contentu, ponieważ masz zaledwie od 30 do 60 sekund na przekazanie swojego komunikatu i zachęcenie do skorzystania z twoich usług, czy zachęcenia do zakupu produktów. Poniżej przedstawiamy ci przykłady reklam na TikToku różnych marek.
Badania wykazały, że 72% widzów TikTok woli oglądać reklamy TopView. Fakt, że te filmy zajmują cały ekran i są dostarczane z dźwiękiem, zapewnia użytkownikowi lepsze wrażenia podczas oglądania.
źródło: https://pl.techbriefly.com/
Przykłady reklam
Reklamy mogą dotyczyć sklepu, konkretnego produkty, usług, czy aplikacji.
Finanse i ubezpieczenia samochodowe:
Moda i uroda
Produkty, usługi i aplikacje
Przykłady osób z marką osobistą i firm
Z reguły są to TikToki edukujące, dające wartość użytkownikowi. Jest to ta część TikToka, której trzeba się doszukać między „fun contentem”.
Adwokat, psychoterapeuta
Marka osobista, klinika dentystyczna
Czy TikTok to dobre miejsce dla biznesu?
TikTok jest narzędziem wartym przetestowania, jednak nie będzie to dobre miejsce dla każdej branży. Wydaje nam się, że największe szanse na to, aby rzeczywiście wynieść korzyści z TikToka, mają branże takie jak fitness moda, czy uroda.
Natomiast jak widziałeś na powyższych zrzutach ekranu, znajdują się tam również marki z gastronomii, finansów, ubezpieczeń samochodowych. A także specjaliści tacy jak psychologowie, terapeuci. A nawet adwokaci, prawnicy, czy policjanci.
To czy to będzie odpowiednie miejsce dla twojego biznesu, musisz również przemyśleć pod względem swojej grupy docelowej. Wydaje nam się, że jeżeli twoje usługi, czy produkty ukierunkowane są dla grupy osób 50 plus, to nawet nie ma sensu przeprowadzać testów z obecności na TikToku. Dlatego przed próbami zaistnienia w tym medium, przygotuj sobie dokładnie wszystkie najważniejsze informacje dotyczące twojej grupy docelowej. A także tego, co chciałbyś osiągnąć dzięki promocji swojej firmy na TikToku.