Spis treści
Używanie Answer The Public od strony technicznej opisywaliśmy już na naszej stronie. Dzisiaj przyjrzymy się temu w kategorii narzędzia do tworzenia treści. Opiszemy również wady i zalety, jakie dotyczą tego narzędzia, a co najważniejsze, jak dzięki Answer The Public możesz tworzyć lepsze treści.
Dowiedz się, jak myślą Twoi potencjalni klienci i wykorzystaj to w tworzeniu treści
Narzędzia do tworzenia treści możemy wymienić co najmniej kilka, z tych bardziej znanych i lubianych przez marketerów, copywriterów i SEOwców. SurferSEO, Readymag, Google Trends, czy właśnie Answer The Public. W większości narzędzia te umożliwiają tworzenie dopasowanych i zoptymalizowanych tekstów pod SEO*. Jednak pamiętaj, że w dzisiejszych czasach dobre SEO zakłada treści, które są wartościowe zarówno dla czytelnika, jak i robotów wyszukiwarek. Dlatego właśnie narzędzia do tworzenia treści powinno się wykorzystywać umiejętnie i dobierać tematykę artykułów dopasowaną do grupy docelowej i zgodnej z branżą.
Wracając jednak do poznania myślenia Twoich potencjalnych klientów, to nie ma lepszych narzędzi niż te, które dają Ci informacje kluczowych zapytań w wyszukiwarkach. Zarówno krótkich słów kluczowych, jak i tych z długiego ogona. Ponadto wyniki z ATP (Answer The Public) dają Ci niemalże gotowe tematy do wykorzystania na blogu i stworzenia ciekawych treści. Firmy, które zgadują co do treści, prawie nigdy nie są poprawne – nawet jeśli mają ogromne doświadczenie i dużo wiedzą o swoich klientach.
Kiedy pomagasz ludziom rozwiązywać problemy, które nie pozwalają im spać w nocy – zaufają Twojej marce! Dzięki temu są skłonni kupić Twoje produkty, czy skorzystać z usług.
Zamień wyniki wyszukiwania Answer The Public w treści, które zwiększą zaangażowanie i konwersje
Answer The Public daje ci wszystko, co musisz wiedzieć, aby tworzyć treści, których pragną Twoi odbiorcy. Pamiętaj jednak, że samo użycie tego narzędzia nie zmienia się w magiczny sposób w wyniki. To tylko dane. Musisz zebrać najważniejsze informacje i określić, jakie treści tworzyć i które z tematów będą odpowiedzią na potrzeby klientów i jednocześnie staną się zgodne z profilem i filozofią firmy, czy produktami.
Cztery kroki – tyle dzieli Cię od tworzenia rewelacyjnych treści
Poniżej przedstawiamy Ci kroki, które pomogą Ci stworzyć ulepszone treści dla Twoich odbiorców. Dzięki czemu zwiększysz zaangażowanie użytkowników, które przełoży się na konwersję.
- Spójrz na swój aktualny kalendarz redakcyjny i określ luki w kalendarzu treści. Pamiętaj, że Twoje potrzeby są bardzo specyficzne w odniesieniu do obecnych kanałów komunikacji, potrzeb odbiorców i specyfiki firmy. Dlatego zawsze należy podchodzić indywidualnie do otrzymanych wyników wyszukiwania w ATP i traktować je jak wskazówkę. Na przykład zajmujesz się sprzedażą materacy, a wśród propozycji otrzymałeś zapytanie; jak wybrać łóżko kontynentalne do sypialni. Wykorzystaj to i stwórz artykuł: łóżko kontynentalne w sypialni – jaki materac wybrać? I pamiętaj, że treści wysokiej jakości są skuteczniejsze niż tony złych lub nawet przeciętnych treści.
- Spójrz na każdą kategorię otrzymanych wyników i wybierz pomysły, które Twoim zdaniem będą najbardziej interesujące dla Twoich odbiorców. To, że dane zagadnienie znajduje się na liście, nie oznacza, że spodoba się konkretnej grupie docelowej. Dlatego oprócz samych wyników otrzymanych w ATP, powinieneś kierować się znajomością rynku i swojej grupy docelowej. Na przykład, jeśli Twoimi odbiorcami są firmy korzystające z mediów społecznościowych, pomiń terminy takie jak „media społecznościowe i nastolatki”, „media społecznościowe i randki” . Zamiast tego postaw na merytoryczne artykuły przydatne Twoim klientom; „Jakie wskaźniki mediów społecznościowych mają znaczenie?”, „Co bardziej angażuje odbiorców – wideo, czy zdjęcia?”. Oczywiście te tematy to tylko przykłady. Staramy się zobrazować Ci, jak powinieneś interpretować otrzymane wyniki z narzędzia do tworzenia treści.
- Wybierz najlepszy rodzaj treści dopasowany dla każdego tematu. Potrzebujesz bloga. ale potrzebujesz także innych typów treści, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał. Zwłaszcza szukaj tematów, które dobrze sprawdzą się w przypadku wideo – według Aberdeen Group marketerzy, którzy używają wideo, uzyskują o 66 procent więcej potencjalnych klientów rocznie. Weź pod uwagę również nowe kanały, takie jak podcasty, czy live i webinary.
- Bądź kreatywny. Nie jesteś jedyną osobą w swojej branży, która korzysta z narzędzia do tworzenia treści. W tym przypadku Answer The Public. Otrzymane wyniki musisz wykorzystać jako punkt wyjścia do stworzenia czegoś wyjątkowego. Nie opisuj po raz setny tego samego tematu, a spróbuj innej formy przekazu. Na przykład wideo, do którego dołożysz dozę poczucia humoru i pomysłowość na przedstawienie danego zagadnienia. Jeśli zrobisz to dobrze, to Twój film sprawi, że ludzie zatrzymają się i pomyślą o tym, co oznaczają trendy i jak wpływają na codzienne życie.
Czy narzędzia do tworzenia treści są idealne?
Oczywiście, że nie istnieją idealne narzędzia do tworzenia treści i trzeba o tym pamiętać. Answer The Public jak każde narzędzie ma swoje wady i zalety. Według nas rzetelna i uczciwa opinia to taka, która przedstawia nie tylko same superlatywy, ale wskazuje również na cechy irytujące.
Dlaczego warto skorzystać z ATP?
- Jest w 100% darmowym narzędziem z możliwością rozszerzenia do wersji PRO. Możesz skorzystać z trzech bezpłatnych wyszukiwań każdego dnia, co zamienia się w 15 wyszukiwań na tydzień roboczy. Nawet jeśli wykorzystasz tylko część tego, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoje treści będą bardziej interesujące i trafniejsze dla odbiorców.
- Wygenerowanie raportu zajmuje kilka sekund – no, może 30 sekund. Wyniki możesz dostosować do swoich potrzeb.
- Istnieje wiele sposobów umieszczania informacji w wymaganym formacie. To proste, wybierz widok danych lub wizualizacji w zależności od potrzeb. A ukryj sugestie, które nie są dla Ciebie przydatne.
- Możesz przedstawić wyniki ubrane w ładną grafikę. Ponadto dzięki funkcji ukrywania informacji Twoja grafika zawiera tylko te dane, które chcesz użyć i przedstawić na raporcie.
- Możesz zapisywać swoje raporty. Jest to szczególnie przydatne, jeśli używasz bezpłatnej wersji. Po zapisaniu raportu możesz wrócić kilka tygodni później i ponownie spojrzeć na dane. Dzięki temu nie będziesz ponownie uruchamiać wyszukiwań i marnować bezpłatnych zasobów.
Co mogłoby być lepsze?
Zdecydowanie jedną z rzeczy, która byłaby sporym ułatwieniem to wersja i aplikacja mobilna narzędzia do tworzenia treści ATP. Jedynym sposobem korzystania z narzędzia na telefonie lub tablecie jest wykorzystanie przeglądarki internetowej. Oczywiście to działa, jednak łatwiejsza w użyciu byłaby aplikacja mobilna. Druga rzecz, która w naszej ocenie jest bardzo irytująca to niedopracowana funkcja zapisu obrazu. Sama w sobie spełnia swoją funkcję, jednak wyniki otwierają się w tym samym oknie. Zatem, aby wrócić do całego raportu wyników, musisz użyć przycisku Wstecz przeglądarki. Skutek jest taki, że czasem strona przeładowuje się od nowa lub zawiesza. Jednak samo w sobie przeklikiwanie się podczas generowania raportu w postaci zdjęcia jest irytujące. Mniej frustrującym minusem ATP jest brak informacji o pozostałej ilości wyszukiwań. Oczywiście każdy z nas umie liczyć, jednak kiedy wykonujemy kilka czynności jednocześnie lub wykonujemy je automatycznie, to informacja w postaci liczby byłaby przydatna. Zdecydowanie bardziej niż zaskakujący komunikat o wykorzystanym limicie wyszukiwań.