Spis treści
Informacje zwrotne mają ogromne znaczenie przy prowadzeniu biznesu. Pozwalają wprowadzić zmiany, które zwiększą sprzedaż czy umożliwią bardziej skuteczną komunikację z klientem. Z tego powodu coraz większa ilość przedsiębiorców prowadzących działalność w sieci decyduje się skorzystać z live chatu. Jednym z takich narzędzi jest Smartsupp.
Dla kogo jest live chat Smartsupp?
Smartsupp to live chat pozwalający na komunikację z klientem w czasie rzeczywistym. Przeznaczony jest przede wszystkim dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą czy niewielki biznes, choć sprawdzi się także w przypadku większych firm. Narzędzie to umożliwia zebranie wielu przydatnych informacji o kliencie i wykorzystanie ich w dalszym rozwoju działalności tak, by zwiększyć zyski i zadowolenie osób korzystających z oferty.
Pomoc dla klienta
Przy dokonywaniu zakupów czy korzystaniu z usług za pomocą sklepów internetowych klienci mają utrudnione zadanie. Nie mogą zobaczyć produktów na żywo czy ich dotknąć. Często mają więc wątpliwości, które nie tak łatwo rozwiać, skoro w internetowym sklepie brak jest sprzedawcy służącego natychmiastową pomocą. Dlatego właśnie tak pomocny okazuje się Smartsupp. Zamiast pisać długie e-maile czy szukać numeru telefonu na stronie klient może po prostu wpisać swoje zapytanie do chatu. Jeśli przedsiębiorca jest akurat online, odpowiedź przyjdzie praktycznie natychmiast. Przedsiębiorca może natomiast znacznie zredukować koszty, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w dalszy rozwój biznesu. Live chat sprawia bowiem, że nie ma konieczności wynajmowania biura dla pracowników obsługi. Konsultanci mogą udzielać porad z dowolnego miejsca i o każdej porze, a w przypadku naprawdę małych biznesów przedsiębiorca może nawet zająć się tym samodzielnie. Szybka odpowiedź na pytanie pozwala zatrzymać klienta na stronie i skłonić do natychmiastowego zakupu. Dla osoby prowadzącej biznes Smartsupp oznacza także oszczędność czasu – odpowiedź przy pomocy tego narzędzia pozwala na napisanie do kilku klientów w czasie, w którym zwykle wysłałoby się zaledwie jeden mail. Tym bardziej że odpowiadać można nie tylko z komputera, ale także ze smartfona. Nie wspominając już o możliwości wysyłania spersonalizowanych wiadomości do odwiedzających na podstawie określonych przez siebie reguł.
Lepszy kontakt z klientem
Duże znaczenie w marketingu, nie tylko tym internetowym, ma dbałość o kontakt z klientem. Jeśli czuje on, że przedsiębiorca rzeczywiście służy pomocą, pozwala rozwiązać dany problem czy jest otwarty na jego potrzeby, chętniej będzie wracał w dane miejsce. Regularna komunikacja umacnia więzi i pozytywny wizerunek firmy. Live chat jest w tym wypadku świetnym narzędziem, bo pozwala na bezpośrednią komunikację. Jest mniej formalny niż maile czy telefony, a przede wszystkim pozwala uzyskać odpowiedzi niemal od razu. Nie bez znaczenia jest także strona wizualna. O pierwsze wrażenie warto zadbać, dlatego Smartsupp pozwala na dostosowanie do identyfikacji wizualnej marki. Okno do prowadzenia rozmów jest dopasowane do wyglądu całej strony, dzięki czemu wszystko prezentuje się spójnie.
Smartsupp pozwoli skłonić klientów do finalizacji zamówienia
Wielu klientów ostatecznie nie finalizuje zakupu. Dzieje się tak z różnych powodów – mogą wahać się co do atrakcyjności oferty, rzeczywistego wyglądu czy jakości produktu, który mogą zobaczyć tylko na zdjęciu czy też po prostu zastanawiać się, czy dana rzecz jest im w tym momencie rzeczywiście potrzebna. Aby skłonić ich do sprzedaży często wystarczy pytanie, czy potrzebna jest pomoc w finalizacji transakcji albo pomoc w wybraniu produktu najlepiej dopasowanego do potrzeb. Umożliwią to wiadomości automatyczne dostosowane do danej sytuacji. W Smartsupp można w łatwy sposób stworzyć specjalne komunikaty, które będą pokazywały się klientowi w odpowiednim momencie, by skłonić go do dokonania zakupu.
Cenne informacje dla przedsiębiorcy
Smartsupp to jednak nie tylko przydatne narzędzie dla klientów odwiedzających sklep, ale także dla przedsiębiorców. Zadowolenie klienta i zaufanie do przedsiębiorcy to tylko jeden z ważnych aspektów. Dla przedsiębiorcy Smartsupp stwarza możliwość uzyskania wielu cennych informacji o potencjalnych klientach. Dashboard od Smartsupp pozwala zdobyć kompletne informacje o kliencie, a także dowiedzieć się, kto akurat przegląda stronę internetową. Smartsupp to również sposób na dokonanie oceny satysfakcji klientów odwiedzających stronę internetową. Dzięki integracji z Google Analytics w łatwy sposób można sprawdzić ilość czatów, czas odpowiedzi, a tym samym określić efektywność sprzedażową i wprowadzić potrzebne zmiany.
Poznanie klienta to klucz do sukcesu
Najbardziej skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest określenie targetu i dostosowanie swojej strategii marketingowej do grupy potencjalnych klientów. Najłatwiej zrobić to, dokładnie wiedząc, jak klient się zachowuje. W Smartsupp możliwe jest to dzięki rozbudowanej funkcji nagrywania wideo zachowań osób, które odwiedzą stronę internetową. Dokładny monitoring ruchu myszki, kliknięć czy śledzenie elementów oferty, które są przeglądane pozwala zyskać wiele przydatnych informacji o kliencie, poznać jego sposób myślenia. To natomiast otwiera wiele możliwości dostosowania oferty do potencjalnego grona odbiorców. Widząc, że klienci omijają niektóre produkty z oferty, za to po inne sięgają chętnie, można rozszerzyć asortyment i zrezygnować z niektórych produktów, które nie generują zysku. Dzięki dokładnemu monitorowaniu zachowań łatwo dowiedzieć się także, co skłania klienta do ostatecznego zakupu, co go zniechęca, a także, w jaki sposób najlepiej nakłonić osobę, która dodała dany produkt do koszyka, by powiększyła zamówienie o kolejne pozycje z oferty. Smartsupp pozwala więc na zwiększenie zysków i dostosowanie oferty do potrzeb klientów, którzy dzięki dopasowaniu do swoich potrzeb do sklepu będą wracać chętniej, tym samym zapewniając przedsiębiorcy rozwój jego biznesu.
Dużo korzyści dla przedsiębiorców, małe koszty
Przedsiębiorca dopiero rozpoczynający działalność albo prowadzący niewielki biznes zwykle szuka sposobu, by zredukować zbędne koszty. Smartsupp ma jednak tę zaletę, że pozwala zmniejszyć wydatki i zaoszczędzić czas, a jednocześnie nie jest narzędziem kosztownym. Już wersja darmowa oferuje dostęp do wielu przydatnych funkcji. Płatny Smartsupp również nie jest dużym wydatkiem, szczególnie biorąc pod uwagę funkcje analityczne pozwalające poznać schematy działania klientów. Nawet początkujące biznesy są w stanie zainwestować w ten live chat, tym bardziej że perspektywy rozwoju dzięki temu jednemu narzędziu są naprawdę szerokie.