Posłuchaj seryjnego przedsiębiorcy o tym, jak nauczyć pracowników i siebie działać produktywnie, czym jest produktywność i dlaczego warto pomyśleć o pracownikach zespołowych.
Całkiem niedawno prowadząca Agata została poproszona o feedback odnośnie kursu o skutecznym planowaniu. Michała Barczaka, twórcę kursu, poznała już jakiś czas temu i przyznaje, że za każdym razem gdy rozmawiają poznaje go na nowo. Agata pomyślała, że doświadczenie, jakie ma, a także rzeczy, jakie robi, mogą pomóc niejednemu przedsiębiorcy, czy nawet pracownikowi. Michał, jak sam się określa, to seryjny przedsiębiorca – prowadzi 3 firmy, blog i podcast. Stworzył narzędzie pozwalające monitorować pracę agencji SEO i efektów ich pracy. Działa także w Fundacji Zdalny ninja, która wspiera freelancerów i edukuje jak pracować zdalnie. Celem fundacji jest zmiana trendów w zatrudnianiu pracowników.
No i wydał kurs o produktywności. Marcin prowadził też sklepy internetowe i tworzył filmy 360. A teraz dąży do tego by praca nie ograniczała go czasowo i geograficznie, a także by była przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.
Agata z Michałem rozmawia m.in. o tym jak to jest z tą produktywnością, dlaczego praca zdalna i budowanie zespołów rozproszonych ma sens i jak uczyć zespoły efektywnej pracy – czyli o produktywnej pracy zespołowej 🙂
FO 022 Seryjny przedsiębiorca o produktywnej pracy zespołowej – poruszane tematy:
- Dlaczego przedsiębiorcy mają obawy przed zatrudnianiem pracowników zdalnych?
- Jakie są argumenty za pracą zdalną?
- Jak wykorzystać metodę GTD w przypadku zespołów rozproszonych, czyli zbudowanych z pracowników zdalnych?
- Czym jest produktywność w pracy?
- Co daje produktywne działanie?
- Jak nauczyć pracowników działać produktywnie?
- Jak przekonać pracowników do zaangażowania w naukę produktywności i stosowanie nowych zasad działania?
- Jak ważny jest wybór narzędzi w pracy zespołowej, aby była produktywna, mimo że jest to rzecz drugorzędna?
- Z jakich narzędzi i aplikacji warto korzystać?
- Czym jest planowanie w oparciu o metodę OKR?
- Co kryje się pod pojęciem pracy głębokiej?
- Jakie książki dotyczące produktywnej pracy i produktywnego życia poleca Michał?
- Jak zbudować ekosystem pracy i życia osobistego?
- O co chodzi z tzw. „One thing”?
- Jak ustawić cel nadrzędny i jak przeprowadzić gradację własnych celów?
- Jakie pytanie warto sobie zadać właśnie dziś, teraz, w tej minucie?
Książki, o których wspomniano:
- Esencjalista, Greg McKeown
- Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności, David Allen
- 12-tygodniowy rok. Osiągnij w 12 tygodni więcej niż inni w 12 miesięcy, Brian P. Moran, Michael Lennington
- Mądrzej, szybciej, lepiej. Sekret efektywności, Charles Duhiggj
- Jedna rzecz. Zaskakujący mechanizm niezwykłych osiągnięć / One thing, Gary Keller, Jay Papasan
- Po pierwsze złam wszelkie zasady, Marcus Buckingham, Curt Coffman – neguje klasyczny model zarządzania. Pokazuje jak warto zarządzać zespołami.
- Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić, Michael E. Gerber
Kontakt do Michała Barczaka:
- micha@geework.pl
- strona kursu skuteczneplanowanie.pl
- blog Michała
Nie zapomnij również o tym, by zajrzeć na stronę podcastu Firmy On-Line.