Prowadzenie strony internetowej to jeden z lepszych sposobów na pozyskanie klientów czy promocję własnego nazwiska. Sukces witryny zależy jednak głównie od skuteczności jej pozycjonowania. To z kolei, jest ściśle związane z produkcją wartościowych treści najlepiej odpowiednio zoptymalizowanych pod SEO. W artykułach i tekstach na stronie czy blogu powinny więc pojawiać się optymalnie dopasowane frazy kluczowe. Jak dobierać hasła do pozycjonowania? Czy należy to robić? Odpowiadamy!

Jak dobierać hasła do pozycjonowania?

Frazy do artykułów? Tylko z długiego ogona!

Powiedzmy, że prowadzimy bloga o zdrowiu i postanowiliśmy opublikować wpis o tytule „Suplementy diety”. Niestety, fraza „suplementy diety” jest bardzo ogólnikowa, a dodatkowo popularna, wykorzystywana przez wiele sklepów internetowych, aptek czy portali o zdrowiu. Konkurencja pozycjonująca swoje strony na tego typu słowa kluczowe jest ogromna. O pozycje na te hasła walczą najwięksi gracze – z ogromnymi budżetami i zasobami kadrowymi. Zdecydowanie lepiej będzie wybrać frazę długiego ogona.

Fraza długiego ogona to taka, która zawiera od trzech do nawet sześciu – siedmiu słów. Wyobraź sobie, o ile łatwiej będzie wypozycjonować artykuł o tytule „Suplementy dla seniorów po sześćdziesiątym roku życia” niż wspomniane „suplementy diety”. O ile pierwszy z artykułów ma o wiele mniejszą potencjalną grupę odbiorców, o tyle jeżeli napiszemy naprawdę ciekawy, długi, pomocny tekst, to istnieje spora szansa na to, by znaleźć się w TOP’owych wynikach wyszukiwania.

Weryfikacja potencjału fraz

Aby sprawdzić, czy dobrane przez nas frazy kluczowe są wartościowe, możemy posłużyć się narzędziem Planer Słów Kluczowych Google Ads lub KeyWord Tool. Wystarczy, że po uruchomieniu jednego z nich, wpiszemy wybraną frazę by dowiedzieć się, ile razy miesięcznie jest wyszukiwana. Jeżeli sformułowanie cieszy się popularnością rzędu 10-20 wyszukiwań miesięcznie, nie ma sensu poświęcać mu większej ilości czasu.

Bardzo prostym rozwiązaniem jest także wpisanie frazy kluczowej w Google i obserwowanie. Po przeskanowaniu wyników wyszukiwania łatwo sprawdzić, kto zajmuje pierwsze pozycje i czy istnieje szansa pokonania tych witryn. Jeżeli na górze listy proponowanych stron znajdują się takie miejsca jak Wikipedia czy Onet, lepiej poszukać innych słów kluczowych.

Jak dobierać hasła do pozycjonowania? Popularne tematy

Oczywiście pisząc kilka – kilkanaście artykułów na bloga, uda się nam czasami trafić z dobrymi frazami. Nie chodzi jednak o to, żeby „trafiać” jak saper. Jeżeli zależy nam na wysokiej liczbie wejść na stronę, możemy sprawdzać, jakie treści interesują Internautów. Pomoże nam w tym narzędzie Google Trends. Ten bardzo prosty program, prezentuje informacje na temat najpopularniejszych w Internecie tematów i udostępnia raporty o trendach poszczególnych treści.

Dzięki Google Trends dowiemy się, o czym myślą (a tym samym mówią i czytają) Polacy! Robert Lewandowski, Xiaomi, skoki narciarskie, prezenty świąteczne – dzięki narzędziu nie ominie nas żaden gorący temat! Bądźmy więc czujni i dopasowujmy się do zmieniającej się mody i twórzmy wpisy, które przyciągną tłumy!

Dobierać czy nie dobierać?

Pamiętajmy, że znajomość odpowiedzi na pytanie jak dobierać hasła do pozycjonowania nie wystarczy Jeśli chcemy przyciągnąć Internautów na stronę, musimy bowiem zadbać przede wszystkim o jakość naszych treści. Nawet słabo zoptymalizowany, ale bogaty merytorycznie, wartościowy dla czytelnika, a tym samym popularny content, będzie działał lepiej niż słabej jakości tekst pod SEO zoptymalizowany pod właściwie wybraną frazę. Google nagradza wysokimi pozycjami nie tylko poprawne technicznie, a ciekawe i unikalne treści – warto mieć to na uwadze.