Spis treści
Dobrze dobrane słowa kluczowe to połowa sukcesu. W pozycjonowaniu, jak zainteresowaniu użytkownika treścią. Answer The Public może pomóc Ci tworzyć lepsze treści i bardziej zoptymalizowane pod pozycjonowanie. Czym jest i jak działa? Dowiesz się z tego artykułu.
Czym jest Answer The Public?
Answer The Public jest narzędziem online, które umożliwia wyszukiwanie fraz kluczowych. Zarówno krótkich, jak i fraz długiego ogona. Samo w sobie bardziej niż fraz pomaga odnaleźć zapytania użytkowników kierowane do wyszukiwarek internetowych na podstawie danej frazy. To chyba nawet lepsze zdefiniowanie tego narzędzia. Po wpisaniu konkretnej frazy otrzymujemy wyniki z propozycjami zapytań. Answer The Public zbiera dane z wyszukiwarek, które obrazują potrzeby i problemy Twoich potencjalnych klientów. Dzięki temu możesz dowiedzieć się wszystkiego o swoich klientach, czego realnie sami by Ci nie powiedzieli.
Answer The Public w podstawowej bezpłatnej wersji umożliwia Ci przeprowadzenie 3 analiz dziennie. Idealnie, jeśli chcesz poznać narzędzie i jego możliwości, a także wtedy, kiedy treści Tworzysz na własny użytek. Jeśli potrzebujesz pełnej wersji, czyli wersji pro, to jest ona dostępna w cenie 99 USD. Oczywiście już bez żadnych ograniczeń z dostępem do dodatkowych opcji narzędzia.
Jak działa Answer The Public?
Narzędzie jest bardzo proste w obsłudze. Żeby zacząć szukać masz dwie drogi; możesz założyć bezpłatne konto lub korzystać z ATP (Answer the Public) bez zakładania konta. Konto daje Ci możliwość zapisywania historii wyszukiwań i ich raportów. Natomiast wersja bez zakładania konta umożliwia zapisanie raportów w czasie rzeczywistym.
Pierwszym krokiem, aby wyszukiwanie dało oczekiwane rezultaty, jest ustawienie kraju i języka. Kolejno wpisanie interesującej Cię frazy, a następnie klikniecie przycisku „search”.
WSKAZÓWKA: Pierwsze wyszukiwanie tematu zacznij od ogólnego słowa kluczowego. Dopiero w kolejnych, zagłębiaj się w rozbudowane słowa kluczowe. Przykład – ogólne słowo: SEO, rozbudowane słowo (long tail keyword, słowo kluczowe długiego ogona); jak poprawić pozycję strony i działania SEO, jak mierzyć działania SEO na stronie.
Następnie otrzymujesz wyniki dla wpisanej frazy i sumę wyników dla poszczególnej kategorii.
- Questions – pytania,
- Prepositions – przyimki (wyrażenia z przyimkami),
- Comparisions – porównania (np. seo vs. sem),
- Alphabetical – wyrażenia ułożone w porządku alfabetycznym,
- Related – wyrażenia powiązane
Każdą z kategorii możesz wyświetlić na dwa sposoby; w formie listy alfabetycznej lub w formie graficznej. Ponadto przy liście alfabetycznej dla każdego łącznika możesz również wyświetlić go w formie wizualizacji. Możesz to zobaczyć na poniższych zrzutach ekranu.
To była pierwsza kategoria – pytania. W kategorii wyników ułożonych alfabetycznie znajdziesz wszystkie dane uporządkowane według alfabetu i tak samo, jak na obrazku powyżej do każdego z bloków litery (a, b, c, d itd.) możesz wygenerować wizualizację wyników.
Cały raport możesz pobrać w pliku CSV, w którym wyniki będą uporządkowane według kategorii. Dzięki czemu łatwiej będzie Ci odnaleźć poszczególne frazy.
Część słów może mieć dla Ciebie dziwną konstrukcję, ale takimi również warto się interesować, ponieważ są to zapytania generowane przez ludzi. Czyli dosłowne przeniesienie tego, co ktoś wpisuje w wyszukiwarkę internetową. np. SEO kto to – fraza brzmi trochę nienaturalnie, jednak w łatwy sposób możesz ją wykorzystać pisząc np. seo kto to robi i kogo zatrudnić?
Pamiętaj również, że algorytmy robotów wyszukiwarek są coraz lepsze i dobrą praktyką jest stosowanie synonimów słów kluczowych, a także słów w ich odmienionej wersji.
Jak wykorzystać otrzymane wyniki z ATP?
Już same w sobie wyniki, to wygenerowana lista tematów, które możesz wykorzystać na blogu. Ponadto narzędzie świetnie sprawdza się do tworzenia klastrów tematycznych. Zaczynając (to, co wspomnieliśmy wyżej), od wyszukiwania ogólnego słowa kluczowego, po bardziej precyzyjne i konkretne frazy. Wyniki są dla Ciebie ogromną wskazówką tego, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Na tej podstawie stworzysz treści przyjazne dla czytelników, zoptymalizowane pod pozycjonowanie i jednocześnie wpisujące się w zainteresowanie i potrzeby użytkowników.
Nie polecamy używać Answer The public do określania brandowych słów kluczowych. Do tego lepiej sprawdzą się inne narzędzia. Jednak przy tworzeniu treści i optymalizacji istniejących wpisów pod pozycjonowanie jest to świetne, darmowe rozwiązanie z możliwością przejścia na płatną wersję.