#marketing #mentoring #e_commerce

UMYSŁ SZEFA to podcast dla ludzi gotowych żyć, rozwijać się i prowadzić firmę w zgodzie ze sobą. Gościem 4. odcinka jest Tomasz Kryk – przedsiębiorca, właściciel 2 firm: agencji marketingowej (SEO, Google Ads, FB Ads) i spółki od e-mail marketingu, a od ponad 1,5 roku Mentee Ewy.

Minutki podcastu:
00:00 – WSTĘP: Kim jest Tomasz Kryk? O czym Ewa będzie z nim rozmawiać ? Co mają wspólnego marketing i mentoring?
02:10 – MENTORING: Kogo i czego szukał Tomek, by rozwinąć swoje firmy? Dlaczego Tomek nie szukał Mentora, a podjął współpracę z Ewą?
06:32 – Jak wygląda współpraca w ramach mentoringu biznesowego? Czym jest mentoring według Tomka po 1,5-rocznej współpracy z Ewą i co stanowi jego największą wartość?
10:21 – Jakie tematy stanowią początek współpracy biznesowej w ramach tzw. life mentoringu? Jak Tomek ocenia przydatność treści life mentoringowych w biznesie? Jakie są dwa bodźce, które wywołują w człowieku zmianę? Co jest kluczem do szybszej zmiany przez inspirację?
15:39 – Co to znaczy być gotowym na mentoring? Co jest potrzebne, by relacja mentoringowa mogła zaistnieć? Dlaczego odpoczynek nie jest lenistwem? Jakie emocje towarzyszą ludziom, którzy odpoczywają?
22:10 – Co zmieniło się w podejściu Tomka do pieniędzy? Jak zmiana przekonań dotycząca pieniędzy wpłynęła na systematyczność Tomka w kwestiach finansowych? Dlaczego systematyczność przedsiębiorcy to niekiedy za mało, by zadbać o firmowe finanse?
29:06 – Jak zmiana przekonań dotyczących czasu wpływa na życie przedsiębiorcy? Jaki jest najbardziej kłamliwy slogan o pieniądzach, jaki istnieje w naszej kulturze? Jaki jest najważniejszy wskaźnik biznesu każdego przedsiębiorcy, którego większość nie liczy?
35:50 – „Chciałem mieć 20-osobową firmę, bo liczyłem, że…” – jakie Tomek miał szkodliwe przekonania o biznesie, które nie pozwoliły mu zrealizować swoich celów? Co jest ważniejsze od przychodów w biznesie? Jaki błąd najczęściej popełniają przedsiębiorcy? Co jest potrzebne, by nie konkurować ceną?
43:37 – Kiedy widać pierwsze efekty sesji mentoringowych? Co pozwala prowadzić bardziej ‘poukładaną’ firmę? Co daje obejrzenie nagrania sesji mentoringowej online? Na czym polega rozwój? Jaki jest trudny moment dla każdego przedsiębiorcy i każdego Mentee?
49:57 – Co to jest kod kulturowy? Dla kogo osoba mentorowana może być Mentorem? O co chodzi w dobrej relacji mentoringowej? Jakim Mentorem jestem ja – w czym pomagam?
53:56 – MARKETING: Z jakim przekonaniem najlepiej podejść do marketingu swojej firmy? Czy da się powtórzyć skuteczny marketing konkurencji? Jak osiągnąć sukces w działaniach marketingowych?
58:34 – W czym agencja marketingowa Tomka jest ekspertem? Z kim współpracuje Tomek? Dlaczego Tomek zajmuje się SEO, Google Ads i Facebook Ads? Jak Tomek wykorzystuje wykształcenie w IT, by pomagać mniejszym firmom? Jakie umiejętności pomagają Tomkowi prowadzić biznes?
1:12:01 – Jaki jest cel marketingu i jak robić dobry marketing? Czy trzeba mieć strategię marketingową? Co jest podstawą wprowadzania zmian w strategii marketingowej?
1:16:27 – Jaki jest najgorszy typ potencjalnego klienta? Co to jest kreacja marketingowa i jaki jest jej cel? Jaki jest idealny klient, do którego mamy dotrzeć marketingiem? Z kim robić dobry marketing? Czym możesz konkurować w branży e-commerce?
1:21:06 – Na co zwrócić uwagę wybierając agencję marketingową? Czy warto robić marketing w formie video? Co dają treści video i w jakiej branży działają najlepiej? Co to jest video-mentoring? Co jest najtrudniejsze dla przedsiębiorcy w robieniu marketingu video?
1:26:52 – E-COMMERCE: Jak i po co robić marketing video w e-commerce? Influencer czy budowa własnego kanału video? Ile czekać na efekty działań marketingowych? Jak ustalić budżet marketingowy, by sprawdzić, czy marketing działa? Jak analizować budżet marketingowy w e-commerce? Jak monitorować działania agencji marketingowej w e-commerce?
1:34:30 – Czy warto patrzeć na case studies przy wyborze agencji marketingowej? Dlaczego jeszcze warto robić marketing video? Dla kogo robimy ‘dzisiejszy’ marketing? Jak wybierać agencję marketingową do współpracy?
1:39:37 – Czego można się nauczyć z kursów marketingowych online, a czego nie? Jaka wiedza marketingowa jest najcenniejsza? Czego nie da Ci kurs online dla wszystkich?
1:42:31 – PODSUMOWANIE: Co wyróżnia agencję marketingową Tomka? Co to jest marketing dekoracyjny? Co jest ważne ‘na koniec dnia’ dla każdej firmy, która robi marketing? Czy warto robić wizerunek w Internecie, jeśli masz klientów tylko z polecenia?

Agencja marketingowa i projekty Tomka:
🌐 https://ekspercimarketingu.pl/
🌐 https://sendingo.pl/
🌐 https://przedsiebiorcawsieci.pl/

Więcej o Ewie:
🌐 https://www.ewa-blonska.pl/
🌐 https://www.linkedin.com/in/ewablonska/
🌐 https://www.facebook.com/MentoringIKIGAI/